Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma
    Anne B M skrev 2011-02-28 15:14:14 följande:

Min om-operation misslyckades. Maten kommer fortfarande inte ner dit den ska, och ont har jag för att min kropp försöker tänja ut passagen av sig själv. Ytterligare en operation att vänta, men först en gastroskopi på onsdag.

ORKAR PÅ RIKTIGT INTE MER NU *Gråter*

Jag tycker så otroligt synd om dig, det är så hemskt att höra att det kan bli så fel! Önskar att jag kunde göra något för dig.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Man kan ta tester på sin vanliga VC sen väl? Man behöver inte åka till sjukhuset man opererades på?

Hur har ni blivit bemötta på er VC efter operationen förresten? Känner ni att personalen är iallafall lite pålästa om operationen eller har ni känt att ni fått informera dem?

• SilverEmma
    PetraD skrev 2011-02-28 22:14:25 följande:
    jag ska ta mina prover på labbet (heter det va) som ligger ijämte vc..
    har inte varit på vc sen min op
    Labbet? Ingen aning....vad är det för tester då? Trodde bara det var vanliga blodprover?
  • SilverEmma

Hmm...vanliga blodprover kan de väl ta på VC tycker jag...nåväl, får väl fråga Carlanderska och se.

• SilverEmma

Jenny - Grattis till din viktminskning! Det är ditt landsting som bestämmer detta. De har vissa mått att gå efter så alla får inte bukplastik betald heller.

• SilverEmma

Maddisen - Men 20 cm i midjan på en månad är ju jättebra! Vad har du gjort den här månaden? Har du följt ett speciellt matschema?

• SilverEmma
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-03-10 14:16:35 följande:
    Nu har jag vart på informationsmöte :) Så nu ska jag vänta i ändra på mina vanor i 6 månader för att sen komma på den riktiga bedömningen. Men kirurgen jag träffade förra gången sa ju att det är väldigt stor chans att jag kan få operationen, så nu ska jag "bara" ta tag i mig själv så blir det nog bra :)

Dock är min mamma otrooooligt orolig. Speciellt med tanke på Kalla fakta-programmet som sänds ikväll. Hon vill ju inte att jag ska få några otrevliga biverkningar av operationen. Men hon gör sitt bästa för o stötta mig iaf, hon vet ju att om jag inte gör operationen kommer jag garanterat få diverse sjukdomar av fetman så...
    Jag har faktiskt förbjudit min mamma att titta på det. (typ)

Hon hade en period för ett halvår sedan då hon var jätterädd för komplikationer som jag kunde råka ut för men nu har hon äntligen lugnat sig. Om hon tittar på programmet så kommer hon bli hysterisk. Så jag har avrått henne "vänligt men bestämt" då jag inte kommer att ändra mig och att jag verkligen vill att hon ska stötta mig i mitt beslut.
  • SilverEmma

Nej jag blev inte alls avskräckt av programmet. Jag känner mig trygg i mitt psyke, risken för fysiska komplikationer är ganska liten och om jag inte får fixa lös hud efteråt (om det behövs) så finns möjligheten att betala det själv.

Hur känner ni andra?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)