Gastric Bypass (GBP)
Sluta äta skräpmat så ska du se att en gastric bypass går att undvika!
Min om-operation misslyckades. Maten kommer fortfarande inte ner dit den ska, och ont har jag för att min kropp försöker tänja ut passagen av sig själv. Ytterligare en operation att vänta, men först en gastroskopi på onsdag.
ORKAR PÅ RIKTIGT INTE MER NU *Gråter*
Man kan ta tester på sin vanliga VC sen väl? Man behöver inte åka till sjukhuset man opererades på?
Hur har ni blivit bemötta på er VC efter operationen förresten? Känner ni att personalen är iallafall lite pålästa om operationen eller har ni känt att ni fått informera dem?
Hmm...vanliga blodprover kan de väl ta på VC tycker jag...nåväl, får väl fråga Carlanderska och se.
Jenny - Grattis till din viktminskning! Det är ditt landsting som bestämmer detta. De har vissa mått att gå efter så alla får inte bukplastik betald heller.
Maddisen80 - Det var väl igår du var på möte? Hur gick det?
Maddisen - Men 20 cm i midjan på en månad är ju jättebra! Vad har du gjort den här månaden? Har du följt ett speciellt matschema?
Nej jag blev inte alls avskräckt av programmet. Jag känner mig trygg i mitt psyke, risken för fysiska komplikationer är ganska liten och om jag inte får fixa lös hud efteråt (om det behövs) så finns möjligheten att betala det själv.
Hur känner ni andra?