Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

Jag använder p-stav men det funkar inte för mig, jag blöder 2-3 veckor i månaden. Det vanligaste är spiral. Jag är dock så pass säker på att jag inte vill ha fler barn så jag har satt mig i kö för sterilisering.

• SilverEmma
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-05 19:37:48 följande:
    Varför då inte rekommendera det som ger minst komplikationer och besvär om det nu hade spelat så stor roll? 

För att vi fortfarande är försökskaniner. Om 5-10 år kan nog sjukhusen ha kommit fram till vad som är bäst för oss. Därför är det faktiskt väldigt viktigt att vi följer vårt sjukhus rekommendationer, så att forskningen stämmer.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma
    workmonday skrev 2012-05-16 18:31:44 följande:
    så ledsen jag går inte ner mer.... förstår inte vad de är som är grejen... måste man träna sönder eller? hur har alla andra gått ner? och jag måste gå ner 70 kg typ, sure bacon att jag kmr klara de....

Det kan även vara så att du får i dig för LITE kalorier. Du tar inte upp allt du stoppar i dig så det är jätteviktigt att du äter det du ska. När jag stod still under viktminsningsfasen så tittade jag å vad jag åt och insåg att jag knappt fick i mig 1000 kcal/dag, vilket är alldeles för lite. Så fort jag ökade på matintaget så gick vågen neråt igen.

Det kommer, jag lovar. Jämför dig inte med någon annan utan kör ditt eget race. Låt det ta lite tid. 
  • SilverEmma

Är det inklusive flytet innan? Oavsett så är det faktiskt väldigt bra! Räkna ut hur mycket du gått ner i snitt per vecka istället. Blir du för stressad så ställ undan vågen en månad.

• SilverEmma
    workmonday skrev 2012-05-17 11:12:50 följande:
    det är inkl flyt :/ har gått ner 6-7 kg efter op. Känner mig as dålig.

Hur mycket hade du gått ner utan open på lika lång tid tror du? 6-7 kg på en månad är verkligen jättebra. Vissa fullkomligt rasar i vikt och går ner 70 kg på ett halvår, men det räknas inte som normalt och man mår i de flesta fall inte speciellt bra heller. Det är alltså ingenting att sträva efter. Du har en HELT NORMAL och sund viktminskning. Försök att glädjas åt det du tappat istället för att känna dig dålig, för det är du verkligen inte. Ställ undan vågen en månad, så slipper du stressen.
  • SilverEmma

Efter op gick jag ner 6.5 kg första månaden! Var jättenöjd med det! Nu ett år senare sitter jag ju här 47 kg lättare, vilket dietisten sa var fantastiskt bra på ettårskontrollen.

• SilverEmma
    Familjen01 skrev 2012-05-17 14:04:22 följande:
    Vad är den nya tråden?

Detta är den aktuella tråden.
  • SilverEmma

Äntligen rör vågen på sig igen! Det har tagit mig en månad att gå ner ett halvt kilo! Jag är egentligen färdig och räknas som normalviktig men vill ändå ner ett par kg till för att ha lite att spela med i framtiden. -47,5 kg idag, 3,5 kg kvar!

• SilverEmma

Jo de sista kilona är absolut svårare! Nu är det ju bara för utseendets skull också, så jag är väl inte fullt så motiverad egentligen. Även om jag hela tiden tänker på vad jag stoppar i mig så försöker jag nu vara ännu striktare och ökar på proteinet där jag kan. Önskar att jag haft mer tid för träning också, men ska bättra på mina promenader de dagar det går.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)