Gastric Bypass (GBP)
Så läkaren undrade var detta skulle sluta,men jag är nöjd om jag kan komma ned till ca.80 kg.
Vägde 138 när jag var på första besöket .Äter nästan allt,fast i mycket mindre mängd.För feta saker gör att jag får diarre´,och är det för sött så får jag lite hjärtklappningar.Så det tar lite tid för att ta reda på vad man kan äta och hur mycket.Max 2 dl klarar jag av åt gången.Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra som blivit opade runt den 27 april ?
/ Michaela
Jag opades den 26/4! Började på 111 och har gått ner 14,6 kg. Det går inte riktigt lika fort för mig men utan operationen hade det ju gått betydligt långsammare.
Jag har varit ganska försiktig med både fett och sött så jag har mått oförskämt bra under hela resan! Det enda jag tokdumpat på var en halv kaka jag tog en kväll...låg en halvtimme och mådde skit och jag kommer aldrig smaka den sorten igen. Så på så sätt var det en bra dump. Mina portioner ligger på ca 2 dl, ibland blir jag mätt på mindre. Mår inte så bra av potatis, ris och pasta så det undviker jag oftast. Det blir väldigt mycket kokta grönsaker och även i ugnen.
Ångrar inte en sekund och mår bättre än jag gjort på flera år!