Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

team4 skrev 2011-06-09 08:09:30 följande:
    Var i tisdags på återbesök till Aleris i Kristianstad,Vågen visade minus 22kg och midjemåttet minus 20 cm.
    Så läkaren undrade var detta skulle sluta,men jag är nöjd om jag kan komma ned till ca.80 kg.
    Vägde 138 när jag var på första besöket .Äter nästan allt,fast i mycket mindre mängd.För feta saker gör att jag får diarre´,och är det för sött så får jag lite hjärtklappningar.Så det tar lite tid för att ta reda på vad man kan äta och hur mycket.Max 2 dl klarar jag av åt gången.Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra som blivit opade runt den 27 april ?

/ Michaela 
    Grattis, vilket resultat!

Jag opades den 26/4! Började på 111 och har gått ner 14,6 kg. Det går inte riktigt lika fort för mig men utan operationen hade det ju gått betydligt långsammare.

Jag har varit ganska försiktig med både fett och sött så jag har mått oförskämt bra under hela resan! Det enda jag tokdumpat på var en halv kaka jag tog en kväll...låg en halvtimme och mådde skit och jag kommer aldrig smaka den sorten igen. Så på så sätt var det en bra dump.   Mina portioner ligger på ca 2 dl, ibland blir jag mätt på mindre. Mår inte så bra av potatis, ris och pasta så det undviker jag oftast. Det blir väldigt mycket kokta grönsaker och även i ugnen.

Ångrar inte en sekund och mår bättre än jag gjort på flera år!
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma
    MizzPiggy skrev 2011-06-09 09:42:03 följande:
    Så härligt i höra silveremma! :)
    Hur går det med din rökning? (eller...brist på)
  • SilverEmma
    MizzPiggy skrev 2011-06-09 11:26:18 följande:
    Min plan är att kunna opas i augusti september, ( om jag får en återbudstid då)
    Håller tummarna för det! Det kan ju gå skitfort ibland!
  • SilverEmma
    MizzPiggy skrev 2011-06-09 11:49:29 följande:
    Silveremma: tack ja jag hoppas innerligt! Att de kan bli redan i augusti men då skulle jag nästan ha maximal tur.. Undrar hur länge jag måste flyta me fyfan... Tror jag har ett BMI på 41-42
    Det beror helt på sjukhuset. Alla har ju olika direktiv. Jag var glad över att jag bara behövde flyta två veckor och var utan viktkrav.
  • SilverEmma

Sockerdocka - Landskrona sa till mig direkt i januari att de inte kunde hålla vårdgarantin, det var då 18 månaders väntetid. Ring Carlanderska i GBG. Då har då säkert en op i år.

• SilverEmma

Trollpackan - Vi försöker styra upp den gamla tråden lite för att minska antalet inlägg som inte har något med op eller vikt att göra. Hålla oss lite mer in topic helt enkelt. Detta gjorde att ett par stycken startade en ny grupp där man får lov att vara så OT man vill. Så nu finns det något för alla smaker.

• SilverEmma
    högbergarna skrev 2011-06-29 19:54:53 följande:
    Jo det va nog det. En annan person upplyste mig om det. JAg kom inte ihåg vad det hette mer än att det var på A. Har pratat med min make nu o vi kör! Kommer ringa imorgon till kirurgen o säga att "skicka remissen till Aleris.. här ska det skäras i magen!"
    Om det är lång kötid där så rekommenderar jag Carlanderska i GBG. Korta köer och otroligt trevlig personal.
  • SilverEmma

Eva - Vad skönt att du mår så bra, grattis till din viktminskning!

Jag opades i april och har fortfarande lite blodtrycksfall ibland, men de kommer mer och mer sällan här också, längtar tills de försvinner.

Håret är vanligt att man tappat. Det jag läst som har hjälpt flest är selica, det finns i vanliga matbutiker och är det billigaste du kan köpa mot håravfall. Jag har nyligen börjat äta det men har inte börjat tappa håret än så jag märker ingen skillnad.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)