Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

Är ju ett delmål iof så min målvikt inför op :) Ska gå ner 5,3 kg. Du då? Imorgon får jag förhoppningsvis reda på om jag kan bli opererad tidigare eller ej *nervös*

• Anna Hbg

Hjälp, fick en ny operationstid den 27/11. Snart ju! Tänk om man inte lyckas med sin viktnedgång tills dess. Vågen jag har hemma är knas så den kan man ju inte lita på :/

• Anna Hbg

JohannaLund: Hoppas du har rätt! :) Jag måste ju gå ner en viss % av min vikt annars får jag inte genomföra operationen utan börja om från början igen, hos husläkaren, så mest det jag är nervös för just nu. Min våg är inte speciellt tillförlitlig men tror jag gått ner ca 7-8 kg. Har ätit lite mat men hållt mig till högst 800 kalorier/dag.

• Anna Hbg

Bianca76: Ja,jag blev opererad den 27/11. Hade lyckats gå ner så pass mycket så operationen blev tidigarelagd :) Hur går det för dig?

• Anna Hbg

JohannaLund: ja, kul att ha någon att prata med som op samma dag :) Det går bra här med. Äter mjuk mat typ pure' osv nu. Nallar från sonens barnmat ibland hihi Kommer nog prova på att äta vanlig mat om ca 2 veckor tror jag. Minst 1 köttbulle ska det bli på julafton om inget annat :) Har gått ner ca 18-19 kg sen jag började på flytet :D

• Anna Hbg

Bianca76: Bra jobbat! :) Jag är ju föräldraledig så var lite mer flexibelt här. Min sambo är hemma med sonen så länge jag är sjukskriven. Mysigt att hela familjen är samlad :) Är lite trött men annars mår jag bra. Var uppe och hoppade igen efter 2 dagar! Japp, bara rasar i vikt. Har gått ner 8kg sen operationen och 18-19 kg sammanlagt.

• Anna Hbg

JohannaLund: Enligt de riktlinjerna som jag fått ska jag börja med mjuk mat efter ca 2 veckor så provar det i slutet av veckan. Jag försöker dricka vatten men håller med om att det är "tråkigt". Gjort lite gurkvatten som jag har i kylen och det är lite roligare sen dricker jag en del te och proteinberikad chokladmjölk :) Vad kul att du också har barn! Hur gammal och vilken sort? :D Var inne och tjuvkollade på din blogg innan också :P BIANCA76: Ja, det känns sköntatt det händer lite nu :) Kommer att gå jättebra för dig med! Får lova att uppdatera hur det går för dig :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)