• Liiii

Gastric Bypass (GBP)

Den 5e nov är det dags för mig att gå på info möte på st Görans i sthlm ( använt vårdgarantin då kön för op här i stan är minst 1 år) Någon här som varit på info möte på st görans genom vårdgarantin? Hoppas jag får mitt op datum redan efter mötet, el är det och hoppas för mycket!?

Lukas 070530, Linnea 090613
  • Liiii

Någon här som opat sig på st Görans i sthlm?

• Liiii
    ad astra skrev 2012-11-01 13:06:50 följande:
    Jag har fått min remiss skickad för ett tag sen nu och när jag ringde till nyköping för att höra om den hade kommit fram samt fråga om väntetider mm. så sa dom att dom kunde se min remiss och att jag skulle få komma på infomöte i slutet av december och att det sen skulle ta ca. 4 månader innan jag får träffa kirurgen och sen ytterligare 10-12 månader om jag blir godkänd för operationen. När jag sen sa att jag vill åberopa vårdgarantin så sa dom att jag inte kan göra det förens jag har blivit godkänt till operation så tidigast mars-april kan jag enligt dom åberopa vårdgarantin OM jag blir godkänd... Är det verkligen så???

Jag är från Nyköping och har gått igenom hela vägen som du nu väntar på. Och det stämmer som du säger det är väldigt låååång väntetid här speciellt efter man blivit godkänd för operation. Det är kö tid på minst 1 år innan man får op tid.

För mig såg det ut så här:
    Info möte 11 april
    Träff med Kirurg 24 maj (fick en återbuds tid normal väntan minst 3-4 månader)
    Uppsatt på kö för op, 30 aug (fick då veta det är minst 1 års väntan på operation)

Den 20 september åberopade jag vårdgarantin och min remiss skickades till St görans i sthlm (Nyköping har samarbete med dom)
    Nu så ska jag till Sthlm på måndag på info möte och sen blir det tid till dietist och kirurg igen. Så när man åberopat vårdgarantin så får man "gå hela vägen" igen i Sthlm och de kan neka en operation och då skickas remissen åter tillbaka till Nyköping.
  • Liiii
    fms91 skrev 2012-11-01 14:50:19 följande:
    27 nov. Är det min tur att lägga mig på operationsbordet :D den 4 börjar jag flyta :)
    Så roligt :D Vart ska du opas?
  • Liiii

Tänk va glad man kan bli av ett brev i brevlådan :)

Den 5 dec ska jag till S:T Görans på läkarbesök hos kirurgen, ta blodprover och sedan till dietisten allt på en och samma dag :) Får vi se om det blir op innan jul eller om det blir efter. Så glad idag äntligen så kommer jag någon vart i denna långa väntan som varit...

• Liiii
    TrueBlood skrev 2012-11-13 09:19:11 följande:
    Åh vilken bra tråd!!! Ska göra en gbp inom 2 månader och har så mkt frågor, funderingar etc. Har handlat NOKA nu så jag kan flyta och må gott veckorna innan=)
    Välkommen :)
  • Liiii
    ad astra skrev 2012-11-13 12:51:32 följande:
    Vad roligt Jag är sååå otålig just nu då alla andra verkar bli opade medans jag knappt kommit igng. vet iaf. att i slutet av dec. ska jag till gruppmöte i nyköping och sen vänta i ca. 4 månader innan jag får träffa kirurg och sen förhoppningsvist blir det ST. göran för mig också men det kommer ju att ta en evighet känns det som. Kul att du börjar komma så nära målet nu
    Tack :) Ja denna väntan är inte rolig. Men när du träffar kirurgen så åberopa vårdgarantin på en gång. De informerar om det på mötet så du kan säga till om det redan då.

Jag väntade ju en månad innan jag åberopade garantin, ångrar mig lite nu hade jag åberopat den tidigare så hade jag nog nu varit opad redan. Men men nu är det iaf igång och väntan känns inte så lång längre, om än att jag vill snabb spola fram till den 5e :D
  • Liiii
    ad astra skrev 2012-11-18 14:18:57 följande:
    Jag glömde ju helt bort att skriva att jag har fått tid till gruppmötet den 12-12-12 Så nu är jag igång äntligen också!! När bör man meddela sin chef att man ev. ska opereras och vara sjukskriven?? Jag har nämligen en sån situation att jag ska börja ett nytt jobb i januari efter min föräldraledighet och under anställningsintervjun sa jag inget till chefen om att jag ev. ska opereras och jag vet ju inte om jag ens kommer att bli beviljad men nu börjar jag undra om det var "elakt" av mig att inte vara ärlig om det då det ev. innebär en 4 veckors sjukskrivning för mig sen när det är dags. Jag vill ju inte att de sen ska tycka att jag har lurat dom eller lämnat dom i sticket när jag meddelar om att jag ska vara "ledig" så länge. Det är ju länge kvar för mig innan det ens blir en ev. operation men jag känner mig redan lite kluven om när jag borde varna chefen isf.

Så roligt :) ett steg närmare :)
  • Liiii
    Dixabilly skrev 2012-11-22 12:03:44 följande:
    Äntligen har jag fått min tid till att träffa kirurgen! Om exakt två veckor! Efter det kommer det nog gå snabbt, eftersom mitt sjukhus inte har någon kö in till OP.. Wiii :D

Frågan är om man ska föröka komma in efter jul?
    Eller pallar man att strunta i julmaten? Det är nog värt det va? ;)
    Grattis :)

Jag ska träffa kirurg, dietist och ta blodprover på samma dag den 5e dec (ST GÖRANS) jag hoppas på op innan jul. Jag ser det så att julmat kan jag ju äta nästa år. Så hoppa över en gör inget har många flera framför mig :)
  • Liiii

Kan inte dagarna gå lite fortare!??

Jag ska opas den 28 januari på ST Görans med flyt start den 14 januari, två dagar efter min 30 års dag :D Just nu längtar jag inte ens till min födelsedag utan vill bara att det ska bli den 28 januari NU!!!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)