Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

Anna 725 skrev 2011-12-09 00:17:16 följande:
    Till er som gått på flytande.
    Ersta rekommenderade Modifast. Såg att man kunde beställa hem prover så jag gjorde det men det fanns inte prover på alla. Vilka tyckte ni bäst om?
    Blev godkänd för operation förresten. Hur lång tid är det mellan bedömning och operation på Ersta? Någon som vet? 
    Potatis och purjolökssoppan var den enda jag fick i mig av det märket, men den var ljuvlig!!

Glöm inte att be alla du känner beställa också  ;)
    ADHD-Bipolär-Borderline- Mamma till en Solstråle
  • PruttPottan
    vampyria2 skrev 2011-12-09 00:46:15 följande:
    Spelar ingen roll hur mycket de hänger alls, så jäkla dåligt faktiskt. Jag pratade i säkert 10 min om det med läkaren och han sa att de enbart opererar om man har en för tung byst, häng räknas som sknhets fel och det får man bekosta själv, hur mycket häng man än har Rynkar på näsan
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-12-08 21:42:57 följande:
    Hur mäter man det?!
    Haha det var helt sjukt, han tog sina händer runt mitt bröst och lyfte upp dem, sen sa han att jag har mellan 400-600 så det fanns inte en chans att jag skulle kunna få igenom det. Han sa att han skulle absolut tycka att om manopererade enbart pga häng så skulle jag lätt ha fått den men tyvärr är det inte han som bestämmer Obestämd
    Så du har alltså för små bröst enligt dem, för att det ska gå igenom?

Brösten är ju det första som degar ihop och krymper liksom..
  • PruttPottan

Är grymt besviken.. 9 månader imorn och vägningen idag visade på bara 49 kilo.
    Nu gäller nästa mål så nu ska det svullas protein!

Dock var väl sjukhuset inte såå glada, det har gått lite för fort eftersom det aldrig stannar av direkt.

• PruttPottan
    evolyn skrev 2011-12-09 10:53:36 följande:
    Jag hoppas verkligen inte mina bröst säckar ihop vore ju lite pinsamt att behöva förstora dom när man en gång har förminskat dom ;)
    *s*  Ja man blir ju liksom van vid hyllan oavsett storlek..

Jag undrar mer hur de gör i de fall man får en bröstop, syr de bara ihop dem lite då? Känns ju liite trist att gå från G-kupa till A :/
    Eller får man göra ett tillval så de stoppar in lite egenbetald fyllning?
  • PruttPottan
    evolyn skrev 2011-12-09 11:16:16 följande:
    Man får säkert lägga till och få fyllning, har ju gått ner 30 kg förut och då hände inget med brösten så jag hoppas de får stanna denna gången också ;)
    Är det inte mer så kanske de klarar det *håller tummarna* Jag låg illa till redan innan, fick hängbröst som 14åring *s*
  • PruttPottan
    evolyn skrev 2011-12-09 11:25:12 följande:
    Det var samma här enorma häng bröst, opererade bort ca 3 kg, ska ner ca 35 kg men har bara 24 kvar nu :)
    Det kommer gå som smort!

*håller tummarna*
  • PruttPottan
    BinniBoo skrev 2011-12-10 21:34:19 följande:
    Tack! Ja det är härligt! Har gått från storlek 48 till 40/42 i byxor.. 38 i mjukisbyxor så det riktigt skönt :)

En fråga till er som är opererade.. Jag är opererad med titthål.. man har ju 5 ärr och det längst till vänster (precis under revbenen) har jag haft en del problem med... det läckte och ömmade rejält från det de första veckorna. Nu har jag hittat en ganska stor knöl där som man tydligt känner. Ungefär som en golfboll.. Är det någon mer som har så? Man blir ju lite orolig för om det är normalt eller om det är något som är helt galet.. 3 månader sen operation..
    Jag fick en blodkorv under ett av ärren som satt vid revbenen men den försvann av sig själv dock ömmade det ett tag.

Vad säger ditt sjukhus?
  • PruttPottan
    BinniBoo skrev 2011-12-10 22:19:00 följande:
    Inte pratat med sjukhuset sen operationen..
    Men du borde väl ha ett tremånaders återbesök?
    Annars ring dem och hör, de ska ju finnas där för dig =)
  • PruttPottan
    Muneca skrev 2011-12-12 11:43:12 följande:
    En fråga till er som opererat er redan. Känner ni er annorlunda i kroppen? (Utöver det att ni gått ner en massa kg )
    Jag menar, känns det annorlunda på nå vis att magen är bortkopplad? Känner man av det?
    Det känns ju inte som om man tappat ett ben eller ett finger.
    Inget alls så förutom att det alltid gör ont och krånglet när man äter osv.
  • PruttPottan
    MizzPiggy skrev 2011-12-13 14:18:59 följande:
    Så drygt med mens veckan man går ju inte ner nått pga det! Tvärtom visar vågen 1 kg plus , hoppas på ändring de närmaste dagarna för det är i princip slut nu, men man blir så modfälld! Fan...
    Oj, men det var väl inte så länge sen du gjorde din op?

Mitt kom efter ett halvår, då skulle kroppen lägga på sig 1-2 kilo varje gång :/ Å nu kommer fröken ketchup på besök varannan vecka *s*
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)