Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Metallica87 skrev 2011-04-12 21:06:38 följande:
    Nuni ligger jag på hotellet , imorgon är det dags för op , fasiken nervös jag är .
    Håller tummarna för dig att de går bra imorgon på operation här får du en bamsekram.
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2011-04-13 07:14:39 följande:
    Äh, nu är jag irriterad. Jag har ju bara 5 kg kvar till min målvikt och det var ju satan i gatan vad dom kilona sitter fast!
    Jag har stått helt still i tre veckor nu, (igen). Tränar 3-4 dagar i veckan, rör på mig varje dag. Äter enligt viktklubb (för att hålla koll så det inte blir för lite eller för mkt) och har ätit mellan 1000 och 1400 kcal varje dag, bra mat. Hur kan jag då stå stilla i vikt? Mina mått ändras inte heller. Jag vill så gärna bli av med de här sista kilona så jag en gång för alla kan släppa tanken på att gå ner i vikt. Kommer ju säkert att nojja sen över att gå upp, men det blir en annan kamp. Funderar allvarligt på att ta en allevo-vecka för att något ska hända, sen om det är bra eller dåligt vet jag inte.
    Hej ja de bruka vara envisa de sista kilorna men du kommer gå ner dem . Grattis till din viktminskning iaf.
  • Maddisen80
    Metallica87 skrev 2011-04-13 13:00:26 följande:
    Hehehe operationskläderna är för jävla heta !!! Har fått en liten piller blandning med bara nån timme kvar sen är jag där på operationsbordet !!! Stor kram alla
    Hej hoppas att operation gick bra tänker på dig . kram tillbaka
  • Maddisen80
    Anne B M skrev 2011-04-13 19:09:18 följande:
    Jag behöver ingen psykologkontakt just nu, that´s why.
    Hej precis du behöver ingen psykologkontakt du behöver hjälp med dina fysiska problem. Hoppas att du hitta något bra sjukhus som tar dig på allvar snart.
  • Maddisen80
    Selma1966 skrev 2011-04-13 16:57:45 följande:
    Jisses. Har funderat och läst på om detta länge nu. När jag väl bestämde mig och kontaktade Sofiahemmet igår så fick jag direkt tid för konsultation. Ska dit nästa vecka och träffa kirurgen och lämna prover. Eftersom jag inte har en remiss utan måste betala själv så går det tydligen snabbt. Plötsligt ser sommarens planer lite annorlunda ut... Inte minst för att livet blir annorlunda. Men jag tror det är skönt att ha sommarens semestrar att komma ikapp verkligheten på. Men jag bör väl inte ta ut något i förskott, låt se vad kirurgen säger. Årets viktigaste vecka på jobbet börjar just så jag hinner nog inte bli alltför nervös...
    Heh hiooas att de går bra att träffa kirurgen, hade jag haft pengar hade jag gjort magsäckoperation med men har inte råd och kan inte ta mer lån heller ;(
  • Maddisen80
    Anne B M skrev 2011-04-13 18:46:18 följande:

Igår ringde min dr från Ersta upp mig, efter att dom fått mina journaler från SÖS. Det enda dom kunde erbjuda mig var en psykologkontakt ... Jag har aldrig blivit så kränkt i hela mitt liv. Jag behöver hjälp med mitt fysiska mående, inte med mitt psykiska mående.

Maken ringer upp min dr efter att jag har beklagat mig, och han typ bönade och bad att dom skulle ta emot mig då jag verkligen har ont, och att det onda inte sitter i mitt huvud.

Efter fem minuter ringer min dr mig, men jag vägrar svara, jag tänker inte sätta min fot där mer, förutom nästa vecka, då jag ska göra min gastroskopi, men efter det, aldrig mer.

Jag har anmält dr nu, han ska inte komma undan med detta, detta var droppen.

Hej vad bra att du har anmält han . Hoppas att de går bra på gastroskopin. Tråkigt att man får så dålig hjälp av sjukvården.
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-14 20:48:54 följande:
    Oj...här händer det grejer. Tycker också att vi ska återgå till trådens ämne och vi är alla iallafall överens om att Anne borde få hjälp! Sen är det ju upp till henne vilken hjälp hon vill ta emot.
    Hej  precis instämmer i det du skriver.
    Jag längtar  till 2 maj för ska få träffa läkaren på överviktsenheten sista mötet så jag ska be henne skriva en remiss till magsäckoperation förut var de 2 manliga läkare men nu ska jag träffa en annan.
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-04-14 21:53:19 följande:
    Idag flytta jag mina saker hem till mig..exet hjälpte till fan vad jobbigt det är att jag fortfarnde tycker om honom börja gråta så in i helvete och ännu en gång börja jag tänka på lösningar ...vad är rätt och fel egentligen?
    De är svårt med kärleken ibland de är ingen lek på rosor eller vad man säger. kram
  • Maddisen80
    Uller skrev 2011-04-15 12:12:09 följande:
    Nu har jag gått ner 16.2 kg på 2 månader. Känns superbra, men har svårt att se på mig själv att jag minskat i vikt. Självklart känns det på kläder men tycker fortfarande jag ser likadan ut i spegeln som för 2 månader sedan.
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)