Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

ullis83 skrev 2011-04-15 15:03:20 följande:
    3.2 kg är jättebra, hur mycket skulle du gå ner innan op?
    Inga krav på det alls...bara flyt i två veckor.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Ullis - Jag vet...jag har förstått det när man hör talas om andras långa flyt och höga viktkrav.

• SilverEmma
    Yaimie skrev 2011-04-15 23:42:37 följande:
    okej! Så man måste inte göra operationen i samma län som man ansöker? det visste jag inte!
    Du ansöker i ditt eget län, hos ditt landsting. Det är de som betalar operationen om du blir godkänd oavsett var du sedan opereras!

Jag skickade ju min remiss till Landskrona, där hamnar alla remisser från Skåne. När jag fick reda på att jag, enligt Skånes kriterier, var godkänd så flyttade jag remissen och bad Landskrona skicka en betalningsförbindelse till Carlanderska i GBG. Jag utnyttjade det fria vårdvalet, man har rätt att välja var man vill vårdas, helt enkelt. Sen finns det dock sjukhus som inte tar emot utomlänspatienter.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Jag tror inte att vem som helst kan komma till Sophiahemmet, man måste nog bo på "rätt" ställe för det. Om man inte betalar själv givetvis. Carlanderska däremot verkar ta emot från hela landet.

Då var man fru då!
  • SilverEmma

Ullis - De sa inte hur många kalorier som var ok under påsken? Jag hade fokuserat på proteinet och grönsakerna, försökt låta bli det mesta av kolhydrater bara.

• SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-16 19:14:28 följande:
    ska fokusera på räkor och pyttelite kött
    Kokt ägg är bra också, ca 65 kcal i ett ägg.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-16 21:02:20 följande:
    äter ju dessvärre inte kokt ägg..får kanske steka utan smör
    Åååhh...det som är så gott! Igår hade jag ett jättesug efter potatismos och kokt ägg. (inte tillsammans...)
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-17 08:49:54 följande:
    bor du inte i Sverige Emma?? ;)
    *slänger potatismos på*

Jag bodde faktiskt i Sverige från början...sen fick min mor den ljusa idén att slänga in mig och brorsan i bilen och dra till skåne...sen har jag inte kommit härifrån.

Men skåne har sina fördelar:

BMI-gränsen på 35! (tur för mig)
    Galet billiga hus! (om man inte måste bo mitt i Malmö såklart)
    Om någon som jag inte orkar med  börjar prata med mig så kan jag alltid kläcka ur mig "Sorry, no understand!" och gå därifrån.
    Hade jag inte bott här så hade jag aldrig träffat min man och kunnat mobba honom dagligen för hans dialekt.

...sen kommer jag inte på mer.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-17 10:09:00 följande:
    vilken hemsk mamma du har som flyr landet sådär;)

Det finns väl fördelar med allt, jag stortrivs ju dock här, en liten bit utanför Göteborg, där gräset är lite grönare ;)
    Har själv en bror i Kungsbacka så jag är där ibland...det jag gillar mest med GBG är dialekten.
    Då var man fru då!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)