Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

Ullis - Sugen på kebabpizza halv åtta på morgonen? Imponerad! Jag går in på min fjärde flytdag idag och det känns förvånansvärt bra! Börjar komma in i mina rutiner och har än så länge möjlighet att ta det lugnt och undvika situationer som kan bli jobbiga utan att få äta.

Imorgon blir det nog lite tufft. Jag är van att ha massa snacks när jag åker tåg och så ska jag dessutom vara fastande inför proverna! Fan... Två timmars lidande.

• SilverEmma

Ullis - Jag flyter på naturdiet och följer deras rekommendationer. Så jag får bara i mig 550 kcal/dag. Jag hade ingen sista måltid, jag började flyta tidigare så det blev inte av... Men det är inget jag saknar än så länge. Det jobbigaste tycker jag är att kaffet på morgonen inte är lika gott när man inte äter.

Vad kul att du har din syster! Klart det är roligare att vara fler! Jag hämtar mitt stöd härifrån och från FL-gruppen, men det hade varit kul att haft någon närmre.

Alla våra kalas i familjen och släkten har ett uppehåll nu! Det sista var i mars och nästa är inte förrän juni! Perfekt tajming!

• SilverEmma

Sara - Du kan väl börja tidigare? Det spelar ju ingen roll! Din vikt är väl redan registrerad så då kvittar det ju om du väger mindre nu! Jag började flyta i fredags, skulle börja imorgon egentligen. Men jag var så jäkla taggad och ville verkligen komma igång!

• SilverEmma

Sara - Jag opereras om två veckor, den 26:e! Ska på inskrivning imorgon! Spännande...

Har vägt mig nu, totalt 2,7 kg på tre dagar. Det är jag ganska nöjd med.

• SilverEmma
    littlemisstrouble skrev 2011-04-11 09:31:37 följande:
    Får jag vara nyfiken? du behöver inte svara om du inte vill.

varför inskrivning två veckor innan? vad gör man då?
    De kallar det inskrivning, men man läggs inte in. Det är provtagning och möte med dietist och kirurg, så jag åker hem på kvällen igen.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Sara84 skrev 2011-04-11 09:46:50 följande:
    2,7 kg på 3 dagar är ju STRÅLANDE Emma!
    Herregud vad roligt! Grattis!
    Vilket BMi börjar du på?
    Jag började från början på 37,9...men sen gick jag upp 4 kilo och fick istället ett BMI på 39,3...lite därför jag ville börja flyta tidigare. Vill ju inte väga mer imorgon än vad jag gör på remissen.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    littlemisstrouble skrev 2011-04-11 09:46:50 följande:
    jaha okej. tänkte väl att man inte kan läggas in två veckor innan op. tack för svar
    Fast det hade varit ganska gött att få semester från ungarna i två veckor...
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-11 11:27:03 följande:
    Blir lite nedslagen av att ställa mig på vågen..har bara gått ner 2.5 kg på fyra dagar..hade velat ha mer..
    Man blir lite "fartblind" när man går på LCD...försök tänka på hur mycket man går ner vid en normal viktminskning! I vanliga fall hade det tagit dig ca 2½ vecka för den viktminskningen!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Ullis - Tänk också på att du den här gången kommer gå ner och HÅLLA vikten. Sen får det hellre ta lite tid på vägen. 2,5 kg på 4 dagar är ändå grymt bra.

• SilverEmma

Men GÄSP vad dåligt jag sovit inatt. Varför är jag så nervös inför idag? Jag kommer ju vara helt knäckt när det väl är dags för operation! En dusch kanske hjälper...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)