Inlägg från: JohannaLund |Visa alla inlägg
  • JohannaLund

Gastric Bypass (GBP)

Anna Hbg skrev 2013-11-13 11:43:22 följande:
    Hjälp, fick en ny operationstid den 27/11. Snart ju! Tänk om man inte lyckas med sin viktnedgång tills dess. Vågen jag har hemma är knas så den kan man ju inte lita på :/
    Jag ska också opas den 27/11, fick min tid för en vecka sen! Jag ska opas i Landskrona, var ska du?  
  • JohannaLund

Anna hbg: Jag är riktigt nervös. Ska på inskrivningen i morgon, då får jag svart på vitt hur flytet har gått. Jag hinner bara två veckors flyt i stället för 4. Men jag hoppas det går bra ändå! Kag tror 27/11 är en jättebra dag att göra en gastric bypass! :) hur går flytet för dig? Enligt hemmavågen har jag gått ner 5-6 kilo men det är ju tyvärr inte den som räknas.

• JohannaLund

Allt går bra! Alvedon i 5 dagar och nu är jag över på mjukmat. Sen jag började med flytet för 3, 5 vecka sen har jag gått ner 15 kilo :)

Hur går det själv? När börjar du med mat? Kul med en op-kompis som går igen samma sak samtidigt :) även om vi opades på olika sjukhus.

Jag har en blogg där jag skriver om allt.

Bmi41.blogspot.com

• JohannaLund

Anna hbg: Åh vad roligt! Grattis till viktnedgången, och mer kommer det bli! :D Jag äter vanlig mat. Fast saker som går att tugga sönder ordentligt. Idag blev det köttfärsbiff (ca 2/3 dl) och potatisgratäng (1/2 dl) på lättmjölk. Lättuggat och bra! :) fast råden är så himla olika från sjukhuset till sjukhus, vi får äta allt som går att mosa med en gaffel eller tugga sönder ordentligt i munnen så som knäckebröd så det äter jag numera på morgonen. Jag har också en liten hemma, så all mat är ju lättuggad :)

Dock har jag så himla svårt att dricka, fått avsmak för vatten konstigt nog. Men kämpar med varje klunk.

• JohannaLund

Jag har en liten kille på 15 månader. Jag var föräldraledig första året och nu är pappan hemma med honom men i januari tar jag över igen och är hemma ett par månader. Jag läste att du också har en son, hur gammal är han?

• JohannaLund

Anna hbg: Har du kommit igång med någon träning eller så? Jag rörde mig massor under flytet men efter op har det stannat helt. Visst någon barnvagnspromenad eller så men knappast något brännande tempo :) känner mig lite malplacerad på ett gym än så längre.

• JohannaLund

Hur gick julafton för er andra reöatovt nyopade? Här blev det ett par skedar jansson,en köttbulle och en halv prinskrov.

Jag senare smakade jag också rödbetsallad och det gick bra :)

Jag dumpar inte på något speciellt än så länge. Trots att jag provat både sött och fett om än i väldigt små mängder. Dock tog jag en julskinkbit till nattmål som jag åt för snabbt, i ett par tuggor, vilket gav dumping. Men annars tycker jag det går superbra! :)

• JohannaLund

Anna hbg:Jag har provat mineralvatten och light julmust. Julmusten skadade jag lite innan men mineralvatten går bra som det är.

Jag dumpar inte på choklad, dock har jag enbart ätit efter mat. Ca 30 mimuter efter. För blodsockrets skull. Äter man det som mellis lär blodsockret skjuta i höjden.

Är det förresten någon som har tips på Facebook grupp för opade? En stängd som det inte syns att man är medlem i.

• JohannaLund

Anna hbg: hur gick mineralvatten? :)

Igår blev det räktoast till förrätt, kött, bea och potatisgratäng till huvudrätt. Dessert skippade jag och tog ett par chokladpraliber utspritt över senkvällen. Det var ca 3 h mellanförrätt och varmrätt så det ffunkade bra. Jag vågde inte entrecote så jag åt. Visserligen små mångder: strax över 1 dl per portion. Men jag dumpade inte utan allt gick hur bra som helst! :)

Hir långt har du kommot i matfaserna? Jag är över på vanlig mat men väntar med typ rent kött tills efter 2 mån kontrollen :)

• JohannaLund

Anna hbg: Gott nytt år till dig också! :) jag tror inte det är farligt men jag är lite nojig med kött. Alltså. Jag älskar kött men det känns läskigt. Men i helgen ska jag prova kyckling! :)

24 januari är det dags. Vi träffar flrst kirurg enskilt och sen dietist i grupp. Ska bli spännande att få lite feedback på viktnedgång och mat. Har du provat typ sallad? Är det trådigt tro?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)