Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

JessicaF: Jag är lite i samma sits som dig. Väntar på min op nu som antagligen sker den 18/12. Har berättat för min närmaste familj och vänner men ser ingen anledning till att berätta det för kreti och pleti. Om jag inte varit mammaledig just nu hade jag antagligen berättat det för min chef också eftersom det ev skulle kunna påverka mitt jobb lite med de fasta mattiderna osv. Min familj tog det för övrigt relativt bra. Fick också lite av det där med att "är det inte bättre att äta nyttigt och motionera istället" men bär jag förklarade läget verkade de förstå och stötta. I slutändan är det ju trots allt mitt val.

• Anna Hbg

JessicaF: Jag skulle fått vänta ca 7-8 månader på första besöket/informationsträffen i Landskrona till en början men fick sedan hem en lapp att de skickat mig vidare till Simrishamn och Astra medica pga för långa köer och då gick det undan. Var hos min husläkare i augusti, kom på infomöte och utvärdering den 11/10, där jag blev godkänd och fick operationsdatum den 18/12 sen ska jag tillbaks den 6/11 för infomöte nr 2 så det gick rätt snabbt :) Jag ska gå ner minst 5% av min kroppsvikt till operationsdagen annars genomför de den inte så har redan börjat med mitt flyt och kommer väl i stort sett hålla på fram tills det är dags fast jag redan uppnåt det målet efter 2 veckor . Har inte ett visst antal veckor där utan en individuell % av vikten man ska gå ner. Ju mer bukfetma du har dessto större % ska du ner för att minska fettmängden kring levern, minst 5% och max 10% är det som gäller i Simrishamn.

• Anna Hbg

JessicaF: Förstår vad du menar. Kände precis likadant! När jag väl tog steget att kontakta husläkare var jag redo och hade funderat igenom allt mååååånga gånger.
    Hoppas att det går undan för dig med när det väl drar igång! =)

FruFilidutt : Ja, lätt är det inte men man får försöka ha målet i sikte så blir det lite lättare.
    Är nu inne på 3:e veckan med flyt och är SÅ trött på det och på chokladshakes...finns det inga andra smaker som är ok?
    Får stötta varandra här inne så kommer det att gå! =) 

• Anna Hbg

JJJPKP:- 7 kg? Hur lyckades du med det? :) Har gått på flyt i 3 veckor och minskat 5 kg och ca 7 cm runt midjan samt 3 cm runt höfterna. Lycka till den 18:e! :)

• Anna Hbg

Bianca76: Jag bor i Helsingborg. De är jättegulliga där tycker jag och får en att känna sig välkommen. Var på mitt 2:a möte igår och får kanske op redan i slutet av november *hoppas* :) Var bor du?

• Anna Hbg

Bianca76: Inte speciellt långt alls då nej :) Jag var på första mötet den 11/10. Hur gick det för dig idag då?

• Anna Hbg
    Bianca76 skrev 2013-11-11 05:10:03 följande:

Då ses vi kanske där Har du börjat flyta?
    Ja, jag har hållit på med det ett tag nu och är 2 hg från min målvikt så hoppas verkligen jag får min operation lite tidigare *håller tummen*
    Sååå trött på det nu efter ca 4 veckor Rynkar på näsan

Ja, vem vet Glad Du får hålla utkik efter mig på sjukhuset. Har ju en bild på mig här Tungan ute 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)