Lillmonster skrev 2011-08-28 10:51:34 följande:
simple82: Det är just det där jag har hört och det är därför jag tänker börja med flyt på torsdag istället för måndag den 5:e. Sen får vi se om jag klarar mig på enbart flyt. Har ju inte gjort det tidigare men jag ska göra mitt bästa fram till att jag ska till dietisten den 8:e.
Sen har jag lite frågor till er som redan har op:at sig. Helst från er som gjorde det för längre sen än 6 mån. Alltså ni som närmar er året eller ännu längre sen.
Hur är det med maten för er?
Jag är superkräsen när det gäller mat och är nog mest rädd för att jag inte ska kunna äta det jag tycker om efter op:en.
Tex kokt varmkorv, kyckling, pasta, köttfärs, sallad, mörkt mjukt bröd, kaffe med mjölk och suketter.
Finns nog en massa fler saker men ni kanske kan berätta lite.
Jag är även emetofob så jag är ju rädd för att må illa och så efter op:en så det kommer nog också spela in på vad jag kommer våga mig på att äta.
Vissa har jag hört klarar inte av korv eller kyckling. Vissa kan äta fett (chips) men inte godis och glass (socker). Vissa har problem med sallad och paprika. Osv osv.
Hur har det varit/är det för er?
Är opererad sedan 51/2 månad. förmig fungerar det att äta kyckling, köttfärs, korv men då väljer jag hög kötthalt då man ska focusera på protein. Ingen falukorv längre (har provat och det fungerar). Mjukt bröd fungerar inte för mig oavsett ljust eller mörkt blir degit i magen och jag mår inte bra, klararmig dock utan det.
Jag upplever inte maten som ngt stort problem längre, har valt att låtabli godis, chips, glass. Provatngn gång och ngn msk glass går bramen inte mer.
Men en viktminsking på 35,5kg överväger det problemet. Kan handla kläder somjag gillar istället förattjag får plats i dem.