Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

Gastric Bypass (GBP)

Hej tjejer (och killar )

Jag har ett bmi på 38,9 i dagsläget. Jag har stora problem psykiskt med min vikt samt stort problem med ena knät och sömnproblem.

Här i Uppsala är gränsen 40 fr en op, men 35 om man har medicinska problem?

Min läkare har skickat en remiss nu, men tror ni jag blir nekat op pga 38.9 i bmi bara?? Har kämpat med övervikten i 11år snart..

Sen en fråga, dom på överviktsenheten sa att jag får en tid om 8mån för att träffa läkaren, om han bedömmer att jag ska få gå vidare/träffa honom.

Gäller inte vårdgarantin?

• solstraalen

Är någon av er insatt, om ja nu blir kallad, och får en tid om 8månader, hur går jag tillväga då, och vad har jag fr rättigheter?

• solstraalen

Tjejer, hur lång tod hela er process sån remissen som skickades tills ni låg på operationsbordet?

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • solstraalen
    PruttPottan skrev 2011-03-16 14:37:35 följande:
    Från november 07 till 10 mars 2011  =)
    Mer än 2år, OJ!! 
    Ingen vårdgaranti där??
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • solstraalen

Nu har jag chansat och skickat egenremiss till st göran och sös, samt norrtälje och jag bor i Uppsala.

Finns det EN chans iaf att det kan funka trots att jag är uppsalabo?

• solstraalen

imorrn går remissen iväg med posten mot överviktsenheten här i u:a så om nåra dgr blir jag en jobbig jävel som SKA få flyttas till annat landsting så ja slipper köerna här i uppsala =)

• solstraalen

Typ 9 och 10e aug har jag tid för infobesök på Ersta, sen träff emd läkaren 16e aug, läääääängtar =)

När tror ni som vart opererade på ersta att jag kan få min op typ??

Står i återbudsköerna oxå.

• solstraalen

Är det någon som gått på modifast i 2 månader? Fixar man de?
    Väger ca 120kg till mina 172cm.
    Minimumkravet var 2 veckor, men dom sa inget om max antal veckor man fick gå på modifast.  

• solstraalen

En kompis till mig hade bmi på precis under 36, hon fick gbp. Inga sjukdomar hade hon. Är ju 35 som gräns i sthlm

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)