• entity

Gastric Bypass (GBP)

sweety88 skrev 2011-02-17 15:01:33 följande:
    Är jag den enda som trots operationen fortfarande känner mig lite skeptisk och har svårt och förstå att jag äntligen ska gå ner i vikt? Jag är så rädd för misslyckas på nytt så man har svårt och se sig framför sig att man kommer antagligen tappa massor i vikt trots jag redan gått ner med flytet
    nej jag känner också så, svårt att greooa att det faktiskt händer nu! Jag tror jag alltid kommer se mig själv som en tjockis, även efter att man blivit viktstabil (fast det är ju lääänge kvar för min del tills man nått så långt. Längtar tills man är iaf i närheten av normalviktig!
  • entity
    cyprezz skrev 2011-02-21 20:02:45 följande:
    Grattis till alla som fått sina op tider och ni som nyligen gjort era ops. BAMSE kram till er som e lite ner eller mår dåligt krya på er .
    Jag hade precis tänkt att jag skulle skriva samma som du redan gjort, så jag hakar på dig här :)
  • entity
    sweety88 skrev 2011-02-22 18:16:01 följande:
    Tack för era svar, då ska jag nu andas ut och vänta på att något händer.. Desutom gömms vågen undan idag!! Tungan ute
    Smart drag! Jag skulle också behöva gömma undan vågen, man blir så frestad att väga sig varje dag *S*
  • entity
    Philippa skrev 2011-02-25 07:05:38 följande:
    Jag opades 23 nov och har idag gått ned 30 kg

*STOLT och GLAD*
    Stort grattis :D
  • entity
    Anne B M skrev 2011-02-26 09:27:33 följande:

Ikväll är min dotter med i Bolibompa (barnkanalen SVT), titta gärna, klockan 18.00-19.00  *stolt mamma* .

Vilken vacker tjej!! :D
  • entity
    Anne B M skrev 2011-03-01 21:35:19 följande:
    Har svimmat tre gånger idag, så nu ligger jag inlagd på Ersta IGEN, med dropp... Så less .
    Men fy vad du har otur!

Hoppas allt ordnar sig till slut! *styrkekram*
  • entity
    tittelito skrev 2011-03-07 19:26:16 följande:
    Hej...
    Oj ja komplikationerna har varit rätt många och startade väl ca 4-5mån efter open jag låg ju kvar på sjukhuset ett bra tag för att jag fick infektion m.m
    Sen har jag haft tarmvred och massa sammanväxter, ärr bråck, sen va de tydligen vanligt att man kan få gall besvär vilket jag fick och fick ta bort den.
    Det värsta i dags läget är väl just att inte kunna äta eller att inte få i sig den vatten mängd man behöver.
    Dagliga smärtor i magsäck och tarmar, som kan va fråktansvärda och man ligger i fosterställning.
    Och av att man inte får i sig mat så är man undernärd med näringsbrist vilket oxå ger sina symtom.
    Magsår...
    Hungern försvinner ju inte bara för att du inte kan äta så jag kanske försöker ngr gg per dag om jag orkar då jag vet hur det blir men jag hoppas ju att en dag ska jag få behålla det jag äter.
    Men ngnstans på vägen mot magsäcken fastnar det och det gör såååå ont och även om jag kämpar mot smärtan i ca 2timmar slutar det alltid med att jag kräks för att slippa det sjukligt onda, och när man kräkts så kommer det andra smärtor i magen =(
    Så svårt att förklara med ord hur man har det
    Usch - jag lider med dig! Hoppas att de får någon fason på det så att du slipper gå runt såddär!
  • entity
    SnuttanSnuttan skrev 2011-03-08 17:32:41 följande:
    IMORGON är det min tur! Aleris, Kristianstad - bring it on!

*nervvrak thats me! Flört
    Lycka till :) Det kommer att gå jättebra, det är jag säker på :D
  • entity
    Philippa skrev 2011-03-09 15:25:59 följande:
    Idag tog jag ett STORT steg och besökte en psykolog för att ta itu med mitt tänkande och känslor kring mat och hunger....

Det kommer bli ett hästjobb ska jag säga, men jag investerar i mig själv

Jag ska bota med matmissbruk även i hjärnan

*stolt*
    Duktigt gjort :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)