Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Gastric Bypass (GBP)

Nu har jag skickat en vänförfrågan till dig på facebook

• Philippa
    Ni som varit opad mer än ett år: hur mycket har ni gått ned i genomsnitt per vecka?
  • Philippa
    Anne B M skrev 2011-02-21 08:27:50 följande:
    Hej alla! Ligger inne på Ersta igen, åkte in i lördags med kraftiga smärtor i magen, feber och kräkningar. Idag väntas skiktröntgen och andra undersökningar. Orkar verkligen inte mer nu. Har legat inne på Ersta sammanlagt 26 dagar sedan oktober-2010.
    Men oj, vilken otur du har!

Skicka en cyberkram!
  • Philippa
    MissHellen skrev 2011-02-21 12:31:34 följande:
    Åh, som jag längtat efter den här dagen: idag kom nämligen mitt operationsdatum Wiho! Den 19 April är de dag!
    Härligt, grattis
  • Philippa
    sweety88 skrev 2011-02-22 10:07:35 följande:
    Åhh, jag har inte varit opererad lång tid men nog hade man väl förväntat sig vågen skulle gå lite neråt. Jag har mer eller mindre stått stilla och idag hade jag tom gått upp i vikt Rynkar på näsan Någon som kan uppmuntra mig eller vet om dt är vanligt kroppen håller hårt på kilona första veckorna efter op?
    Kroppen har fått en chock och vet inte vad som händer och då står man still i vikt.. håll ut, snart går du ned i vikt
  • Philippa
    MaRo skrev 2011-02-23 10:33:33 följande:
    Jag har det likadant som dig. Jag operareades för precis 3 veckor sedan och har inte tappat mycket i vikt sedan dess, håller mattider och kan inte ens äta sötsaker så jag äter nyttigt men funkar ändå inte.
    Väger mig alltför ofta tyvärr och känner att jag måste börja träna regelbundet.
    Känns som att min operation blivit misslyckad.
    Känner du att den är misslyckad efter bara tre veckor??
  • Philippa
    MaRo skrev 2011-02-23 10:46:36 följande:
    Innan op hade jag inte ens hört talas om att man kunde stå still i vikt efter och jag försöker ta reda på mer och förstå varför såklart. alla jag känner som opats säger att man rasar i vikt direkt och jag går ner något hg i veckan så visst känns det lite jobbigt.
    Jag förstår det, men kroppen har fått en chock och gör allt för att behålla fettet... när kroppen märker att du fortfarande ger kroppen mat och näring kommer du att gå ned i vikt...

Jag opades i nov och har gått ned 28 kg, en del veckor står jag still och en del veckor går jag ned bara några hg... som mest har jag gått ned 1,5 kg/veckan.

Jag tycker denna viktnedgång är bra för då hänger skinnet med samt psyket....
  • Philippa
    Sanda skrev 2011-02-24 09:55:17 följande:
    Sitter och funderar på om jag vågar gå till vv igen, bodde i Dalsland förut och den läkaren ville inte ge mig någon remiss. Nu bor jag i Alingsås och funderar på att försöka igen.

Jag är 30 år, väger 118 kg till mina 169, BMI 41.3.
    Jag har ryggproblem, risk för diabetes(2 graviditetsdiabetes och farfar och två farbröder med diabetes) och det senaste är sömnapne, tror jag iallafall. Är jag täppt i näsan vaknar jag på nätterna av att jag inte andas.
    Jag är färdigutbildad förskolelärare till januari och jag vill kunna klara av mitt yrke.
    Jag har varit kraftig överviktig i 10 år. Ska jag våga söka igen?
    Klart du vågar det! Kör på!
  • Philippa

Jag opades 23 nov och har idag gått ned 30 kg

*STOLT och GLAD*

• Philippa
    sweety88 skrev 2011-02-25 09:38:49 följande:
    Grattis, vad var din startvikt om jag får vara nyfiken? Glad
    125 kg.... vägde idag 95 kg.....
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)