• Sanda

Gastric Bypass (GBP)

Sitter och funderar på om jag vågar gå till vv igen, bodde i Dalsland förut och den läkaren ville inte ge mig någon remiss. Nu bor jag i Alingsås och funderar på att försöka igen.

Jag är 30 år, väger 118 kg till mina 169, BMI 41.3.
    Jag har ryggproblem, risk för diabetes(2 graviditetsdiabetes och farfar och två farbröder med diabetes) och det senaste är sömnapne, tror jag iallafall. Är jag täppt i näsan vaknar jag på nätterna av att jag inte andas.
    Jag är färdigutbildad förskolelärare till januari och jag vill kunna klara av mitt yrke.
    Jag har varit kraftig överviktig i 10 år. Ska jag våga söka igen?

• Sanda

11/3 har jag fått en tid till doktorn! med en notis från min psykolog som rekommenderar operationen för mig och hoppas kunna påskynda den! Spännande!

• Sanda

Zozzo: shit! Vad rädd jag blir nu! Men glad att du berättar så man inte bara ser den ljusa sidan! Tack!

• Sanda

Imorgon ska jag till vc för läkarbesök! Första kontakt! Funderar på att skriva ett papper på alla besvär jag har, vad jag försökt innan och varför jag vill göra det. Känns som man kommer få tunghäfta annars. Är rädd att jag inte vågar stå på mig!

• Sanda

Fru: påsätt och vis men framför allt ett känsligt psyke! De borde fått hjälp av psykolog, men det är bara du själv som vet hur du mår och kan ta den kontakten, vill du inte bli hjälpt spelar det ingen roll! Tror det är viktigt att man är medveten om varför man har sitt matmissbruk så man hela tiden kan arbeta med sitt psyke. både, före, under och efter op

• Sanda

Var på vc idag, var beredd på att böna och be men det gick över förväntan. Hon frågade några frågor om min hälsa, lyssna på hjärtat och så ska jag komma tillbaka på tisdag och ta blodtryck, vikt och mäta blodfetter. Blir Sahlgrenska eller Borås för min del. Spännande! Hur lång tid innan man blir kallad till kirurg? Är det strax innan man eventuellt får en op eller är det nu och sen får man vänta ?

• Sanda

Radarqueen: det är en magsäck som foto, och absolut seriös!

• Sanda

Undrar verkligen hur det gick för anne b m. man kan ju inte få reda på nåt sätt! Hoppas hon kommer tillbaka snart!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)