• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

DreamBear skrev 2011-12-13 08:31:12 följande:
    Ja, hur vi lyckats med detta undrar jag med Det bara hände.Och det tackar vi och tar emot. Hon får mat vid 22-tiden sedan lägger vi oss alla tre och sedan sover vi. Vi använder Snuggel Nest och det var sedan vi började använda den som hon började sova hela nätterna. Innan dess låg hon i samma säng som mig. Nu ligger hon mellan oss, men i sin egen "säng". Funkar kanon Sedan är det matdags vid 6 eller 7 på morgonen. Men då är det jag som vaknar och tar intiativet. Elin ligger snällt och tittar sig runt om hon vaknat före mig. Ibland ligger hon och småpratar för sig själv. Vi njuter av dessa nätter, medveten om att det kan vända när som helst.
    Härligt med en bebis som sover så bra  

Alice äter 2-3 ggr per natt men det funkar bra ändå. Jag och mannen turas om och jag lider inte nämnvärt av sömnbristen än så länge, men sova en hel natt är något jag bara drömmer om än så länge

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78
    Beso: Vi har smörjt med babyolja på eftermiddagen och då har det bitvis lossnat vid kvällsbadet. Krävs några behandlingar innan det är borta. Alice har haft skorv i pannan och hårbotten, samt lite på ögonbrynen.
    Får du inte bukt med det finns Salyvase på apoteket. Vet inte om det är receptfritt? 

Glad Lucia till er alla!
  • Shibby 78

Tack Loppan! Detsamma till lilla Nova! {#emotions_dlg.flower}

• Shibby 78

Här har det varit en härlig jul med! Bilade med Alice hem till Norrland. 85 mil, men det gick bara bra. Så fort man startar bilen så somnar hon med en gång. Massa klappar och mys har det varit, men igår kom vi hem till ett regnigt västkusten igen.
    Annars går det bra här. Hon skriker mycket mindre på kvällarna nu och magen är mycket bättre. Hon sover oftast hela nätterna i egen säng men ibland vaknar hon för mat och då får hon ligga i vår säng och sidoamma. Nu har hon dock sovit 5 nätter i rad utan mat så oftast går det bra. Helammar mestadels men ibland får hon lite tillägg efter amningen på kvällen om hon inte verkar helt nöjd.
    Hon har börjat snurra på leksakerna på lekbågen till babysittern och verkar allt mer medveten om händerna men hon kan inte riktigt gripa tag om saker ännu.

Ser att ni andra haft mysiga jular oxå!  

• Shibby 78
    Majsanna: Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå bra! Det är verkligen er tur nu!

Kenai: Alice somnar oftast runt 20-23 varje kväll, beroende på hur dagen sett ut. När jag märker på henne att hon börjar bli trött så går vi och byter blöja och tar på pyjamas. Ibland blir det ett kvällsbad oxå. Efter det ammar jag henne till sömns och när hon somnat eller iaf nästan sover så lägger vi henne i spjälsängen med nattlampan på så somnar hon förhoppningsvis
    Ibland vaknar hon till när man lägger ner henne och då brukar jag lägga mig med henne i dubbelsängen och amma lite till så får hon sova där istället. 

Med andra ord ser det lite olika ut, men vi försöker påbörja någon slags bekant rutin iaf  
  • Shibby 78

Halloj

Hur går det för er med era godingar?
    Här går det bra

Alice sover från 20-08 varje natt nu nästan, hon vaknar och äter en flaska vid 04, men annars sover hon gott. Känns helt ok med bara en matning. Har börjat lägga ner amningen nu, då jag tycker det fungerar så mycket bättre med tillägg. Hon har varit lite grinig sen jag började dra ner så man märker ju att hon saknar det lite men jag hoppas det går över snart.
    Hur mycket äter era? Hon äter 120 ml per gång nu men mer orkar hon inte.

Vad gillar era bebisar att göra?
    Vi har babygym, bumbo, babygunga, babysitter och famnen som vi  varierar mellan, men inget är roligt speciellt länge.

Hon har börjat greppa mjuka skallror och gosedjur lite smått. Sitter gärna och tuggar på dom, men nappen tar hon fortfarande inte. Antar att det börjar bli lika bra att lägga ner dom försöken. Hon blir ju 3 månader om en vecka.

Den 19/1 är det dags för första vaccinationen. 

• Shibby 78

Beso: Vilken härlig dag! 

Vi kommer inte ha vårt dop förrän den 3 mars Hade dopet för sonen när han var ca 5 månader, och Alice kommer vara 4,5 månad.

Vad har ni haft för upplägg på era dop? Mat? Fika? 

Här är iaf tårtan vi beställt, som den kommer att se ut, fast med Alice namn på då

• Shibby 78
    besony skrev 2012-01-17 06:56:20 följande:
    Nu har jag äntligen fått sova en hel natt för första gången sedan sonen föddes! Han somnade halv tolv igår kväll och klockan nu är snart sju på morgonen. Och än sover han fortfarande! Jag däremot är pigg nu och har hunnit klä mig och äta frukost. :)
    Härligt när det är så! Vi har ju som sagt tur med Alice sömn för tillfället. Hon somnade 21 och sover ännu. Gott när man hinner äta frukost, dricka kaffe och duscha i lugn och ro
    Man känner sig så otroligt utvilad när man får lite extra sömn 
  • Shibby 78
    Loppan: Låter som att hon sover bra ändå. Vissa bebisar äter ju mindre men oftare. Vår första pojk sov som din Nova när han var bebis men det rättar ju till sig till slut.
    Jag ammar inte heller Alice längre så jag antar att hon står sig bättre på ersättningen än min mjölk.

När det gäller krånglet vid amningen så tror jag att det är som du skriver. Hon har säkert lite bråttom den unga damen Tar ju en stund innan mjölken rinner till och Alice gjorde likadant. Hon kunde vrålskrika vid bröstet och sen när det väl kom drack hon så glupskt så hon satte i halsen, svalde luft, hostade och hade sig
    Jag läste på amningshjälpen (tror jag det var) att man bara ska sitta lugnt och låta dom härjas. Till slut lär dom sig att det kommer och då får dom ett annat självförtroende och tålamod vid amningen. Jag tyckte jag märkte stor skillnad på Alice precis innan vi slutade.
    Om mjölken kommer väldigt fort när den väl kommer kanske man kan sakta ner hastigheten på flödet med amningsnapp? Bara tänker
  • Shibby 78

Nu har vi varit på BVC idag. Alice blev ju 3 månader igår så det var dags för första vaccinationen. Första sprutan ryckte hon bara till, men fortsatte leka med skallran hon höll i. Efter andra sprutan kom dock tårarna men bvc-sköterskan sa att den känns mer så därför ger hon den alltid sist.
    Det gick helt ok, men nu på eftermiddagen har hon varit lite grinigare och mer ledsen än vanligt, vilket är en vanlig biverkning. Just nu sover hon en liten stund.

Längd: 58,2 cm
    Vikt: 4675 g 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !