• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Loppan: Haha, jag kan säga att vi var lika imponerade vi. Efteråt var det mer ett konstaterande att vi nog sätter den aktiviteten på paus tills efteråt
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78

Här går ingenting, väntar fortfarande och hade en mindre trevlig upplevelse på Östra idag. Är mest grinig och orkar knappt umgås med mig själv. 

Bad day.....

Återkommer när jag är trevligare 

• Shibby 78
    Strössel: Usch vilken jobbig upplevelse! Tur att allt såg bra ut!

Här händer inget alls, BF +3 och inte en sammandragning... Bläääääääää Jag är så less, vill ju träffa bebis nu! Dessutom känns det som att ju mer jag "skjuter" förlossningen framför mig, desto mer hinner jag fundera och oroa mig...

Hade ju inga sammandragningar eller värkar med sonen heller och då var jag ändå öppen 5 cm när vi kom in, så jag försöker intala mig att det förmodligen blir likadant denna gången. 
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-10-09 13:47:05 följande:
    Kenai: Ja kom ut nu små bebisar, men dom trivs nog som fisken i vattnet inne i magen och vill inte komma ut Glad

Shibby: Du köpte väl ett Snuza Halo ? Hur stänger man av dom ? 
    Tryck på både on och off-knappen samtidigt. Ska höras ett avstängningspip 
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-10-09 15:31:36 följande:
    Shibby: Tack för hjälpen Glad har testat den på min man idag !
    Jag provkörde den på min man med när vi hade köpt den Den verkar fungera bra
  • Shibby 78
    Kenai: Jag har ju sett min, den har lossat i omgångar. Inga blodstrimmor i dock..

BF +4 idag och ingen bebis ännu. Ctg visar fortfarande på värkar men bara öppen 2 cm, samma som i onsdags... Kom nu bebis!! Nu är det vår tur!

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-10-10 10:13:59 följande:
    Jag skulle så gärna vilja bli kollad därnere för att få veta om något hänt. Har läst att de finns de som inte känner nått förrän på slutet. Men min bm kollar inget. Ska till henne på onsdag för en vanlig koll med vikt, hjärtljud och mäta magen. Har inget hänt så skulle vi få tid på förlossningen för bedömning inför ingångsättning. Men jag vill inte bli igångsatt, jag vill att det startar på egen hand. Börjar bli nervöst nu....
    Jag är ju en av dom som inte känner något så det är därför jag får gå på Östra varannan dag nu för att kolla om något händer. Mina värkar gör inte ont förrän jag är nästan fullt öppen, innan dess känner jag bara ett tryck i ryggen, men väldigt svagt. Känns som jag måste gå och göra nr. 2

Har därför jättesvårt att avgöra om jag är hård i magen  eller om förlossningen börjat..  Eftersom det gick så fort första gången så behöver vi ju veta om det är dags i god tid så vi hinner in.

Dom flesta känner dock av värkarna väldigt tydligt, så förmodligen kommer du att känna när det är på gång. Hoppas det startar av sig själv.

Vi är på BF +4 idag som sagt och nu känner jag att har inget hänt tills på onsdag så vill jag bli igångsatt. Frågan är bara hur man ska övertala dom. Dom är så hårda på Östra och här i Gbg får man gå över 3 veckor innan dom vill göra något...  
  • Shibby 78

Här i Gbg behandlas man som alla andra även om man gjort IVF och få gå över 3 veckor, men jag vet att det skiljer sig mellan landstingen.
    Tycker det är konstigt att man inte använder sig av samma regler inom sjukvården... Blää

Jag vill oxå gå över max en vecka ju  

• Shibby 78

Läste precis om att det enligt gammalt skrock sker fler förlossningar när det är fullmåne, och månen är full imorgon
    Kollade hur väl det stämde in på sonen och han är född strax efter fullmåne faktiskt

Ja, jag vet att jag är desperat och letar tecken  

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-10-11 12:10:20 följande:
    Fullmåne idag då.....får se hur många bebisar som kommer
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !