• strössel

Majsanna: Har kikat tack för länken.

Varit och lyssnat på hjärtljud det tog ett tag innan hon hittade ljuden och då trodde jag att den hade dött, men sen hördes det vilken känsla kändes lite mer verkligt än ultraljuden Skrattande 

• strössel

Kenai: Jag gjorde en omröstningstråd och de flesta hade fått mage efter v 23 så att det syntes att dom var gravida, tror det är väldigt olika.

Tror det kan vara spökveckor i början händer det så mycket v 4-12 sen händer det inte så mycket förrens man börjar känna sparkarna som brukar börja kännas runt v 18-22 enligt min bm.

Så dom veckorna är enligt mig de tråkigaste veckorna för det händer inte så mycket, jag kräks fortfarande och är väldigt trött och har fått en liten mage men annars känner jag mig inte så gravid heller. Ge det några veckor så har du säkert fått en liten mage och känner sparkar för fullt.

Kram !

• strössel

Har ni tänkt att gå på infoträff på försäkringskassan ? Och i såfall när ?

Kollat lite på föräldrapenning idag , mycket man inte riktigt förstår men jag tänkte det är väl bäst jag kollar på det så jag lär mig nåt tills det är dags Skrattande 

• strössel

Majsanna: Här har dom ett möte den 14 juni då är jag i v 22 sen var det inte uppskrivet nåt mer möte. Tänkte oxå som du att man vet ju inte när dom sätter igång med möterna efter sommaren. Vilken vecka är du i den 25 maj ?

Shibby: Då kanske vi får fråga dig en massa Skrattande 

Jag vill vara hemma ett år och det känns som om dagarna knappt räcker till ett år om man tar ut mellan 22-25 dagar i månaden. Min man har inte heltid så jag känner att jag kan inte ta ut färre dagar tyvärr, kan ens man skriva över hur många dagar han vill från sina 240 dagar till mig ? Ifall jag tex skulle vilja ha tex 90 dagar ?

• strössel
    majsanna skrev 2011-05-02 12:11:45 följande:
    Då är jag i vecka 20. Vet inte om man blir klokare av mötet. Något kanske...
    Jag gick precis in och anmälde mig och min man till den 14 juni, mötet var en timma får hoppas man blir något klokare iallafall efter mötet Skrattande
  • strössel

Shibby: Kan man plocka av hans dagar lite hur som allt eftersom eller måste det bestämmas direkt när man söker föräldrapenning ? Om man vill jobba lite extra efter ett år måste man komma överrens om det med arbetsgivaren ?

Måste läsa på lite så man inte gör fel.

• strössel

Shibby: Tack för all info , ja tror man får sätta sig ner framöver och räkna och kolla och se hur man får ihop det. Har inte berättat för jobbet än att jag är gravid om inte snacket har spridit sig som vanligt på mitt jobb då jag är sjukskriven men ska åka ut om ett tag och prata med dom.

• strössel

Loppanlängtan: Vi har nåt sånt på mitt jobb oxå var inne och kikade och vi hade ett föräldraledighetstillägg och där stod det nåt om 90 %. Kul att man får extra pengar utöver försäkringskassan vilket gör att man kanske kan ta några dagar färre men ändå klara sig.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !