• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Elin sover bäst under förmiddagen, sedan sover hon mer korta stunder. Nätterna är hon underbar. Hon får mat vid 22 och sover sedan i normala fall till 3 eller 4, innan hon ska ha mat igen. Detta är det enda långa sovpass hon har, sedan är det bara mellan 3-4timmar mellan matintagen. Ammar och ger ersättning vid varje mål. 

Var sover era mirakel?

Elin sov med mig under bb-tiden, sedan när vi kom hem försökte vi med Snuggel nestet vi köpt, men hon gilla inte alls det utan ville sova hos mig. Vilket hon såklart fick. Men eftersom hon troligen kommer att hamna i skena för höftbehandlingen under kommande vecka började vi med snuggel nestet igen under denna helg. Och hon sover bättre än vid tidigare försök. Så hon ligger mellan oss i denna i vår säng. Nästa steg blir att få henne att sova i spjälsängen.     

• DreamBear

Angående dop så har vi inte bokat något. Eftersom Elin troligen kommer att hamna i Von rosenskenan för höftproblemet under tre månader väljer vi att vänta tills den behandlingen är över innan vi döper henne. Känns som man vill slippa skenan under dopet. Så för oss blir det ett vårdop

• DreamBear

Vi använder vårt andningslarm varje natt numera. Det har bara larmt en gång och då hade det lossnat. Annars sitter det på plats. Men det sitter bättre på liberos blöjor än pampers.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-11-22 22:56:09 följande:
    Hur mycket väger era barn nu ?

Liam var 3 veckor igår och väger nu 4080 g och är 52,8 cm lång. Liam har börjat ha svårt att sova på nätterna, är jätteledsen och efter att jag har ammat är det jättesvårt för honom att somna om. Första och andra veckan gick det jättebra men nu två nätter på rad har han inte velat sova.
    Elin väger 4670 g nu och är 55 cm lång. Och hon är 4 1/2 vecka gammal.
  • DreamBear

Här shoppas det julklappar Elin får många paket av mamma och pappa. Både jag och mannen är riktiga julälskare och har varje jul saknat ett mirakel. Nu har vi henne och vi båda handlar julklappar i massor. Det mesta är ju saker hon behöver, bland annat ett babygym och en lära gå vagn. Det är ju hennes första jul, och även om hon själv inte fattar ett skvatt eller kommer att ha minnen från detta vill vi föreviga detta på många kort och då måste det ju vara ett stort berg av paket under granen

Angående hennes höftproblem, så slapp vi skenan Men hon fick en frejkabyxa som hon ska ha fram till slutet av januari. Men den kan vi plocka av själva ett par timmar om dagen, och vi kan bada henne hemma. Så vi är merän nöjda. Men Elin gillar inte riktigt denna byxa, hon har sedan hon fick den blivit väldigt gnällig. Vill helst bli buren och sova på våra bröst. Och det får hon självklart. Jag anser nämligen att man kan aldrig skämma bort ett barn med närhet och trygghet. Så hon får den närhet hon behöver för att må bra. Men många i vår närhet (självutnämnda expeter i form av farmor, fastrar och mostrar) påpekar hela tiden att man inte ska skämma bort dem genom att bära dem och låta dem sova på bröstet. Men jag lyssnar inte. Jag vet själv bäst

• DreamBear

Elin utvecklas i snabb takt tycker jag själv Hon är nu 6 och en halv vecka och kan hålla upp huvudet länge i magläge, hon kan vända sig från mage till rygg och hon "pratar" på numera. Dessutom har hon hittat händerna nyligen och stoppar dem gärna i munnen när inte nappen är på plats 

Tyvärr tar hon inte bröstet längre. Hon ammar kanske ett par minuter på morgonen och kvällen ibland men det är allt. Men jag pumpar bröstet men det kommer inte mycket mjölk under en dag. Men jag har inte haft någon stor produktion innan heller. Så det blir kanske att ge upp ammandet och pumpandet snart helt, men jag kämpar på ett tag till. Det är ju dyrbara och nyttiga droppar som kommer ur bröstet så jag resonerar som så att även om det är lite så är det guld värt  

• DreamBear

Idag var vi till BVC och vägde Elin igen. Hon väger nu 5100 gram och följer kurvan bra. Och under en veckas tid sover hon nu hela nätterna. Gudomligt! Dagtid är hon lite mer krävande och serveras inte maten precis på pricken när hon säger till blir det ett himla liv

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-12-12 17:35:56 följande:
    Sover hela nätterna!!!!! HUR har ni lyckats med det???? TIPS och råd önskas verkligen!!! Vilken drömbebis STORT grattis!

Nova kommer ofta inte till ro förrän vid 24, då har hon ammat båda brösten, fått 20- 60 ml NAN och bajsat några stora portioner Sen vkanra hon och ammar klockan 3 och somnar snabbt om, samma klockan 07....Att sova hela nätter låter ljuvligt!!!

Jag ammar alla mål men på kvällarna blir hon otålig och frustrerad när mjölken inte rinner lika ¨fort, så då får hon lite ersättning. Sen hon föddes har hon gått upp 1 kg och växt 3 cm, stora flickan nu....
    Ja, hur vi lyckats med detta undrar jag med Det bara hände.Och det tackar vi och tar emot. Hon får mat vid 22-tiden sedan lägger vi oss alla tre och sedan sover vi. Vi använder Snuggel Nest och det var sedan vi började använda den som hon började sova hela nätterna. Innan dess låg hon i samma säng som mig. Nu ligger hon mellan oss, men i sin egen "säng". Funkar kanon Sedan är det matdags vid 6 eller 7 på morgonen. Men då är det jag som vaknar och tar intiativet. Elin ligger snällt och tittar sig runt om hon vaknat före mig. Ibland ligger hon och småpratar för sig själv. Vi njuter av dessa nätter, medveten om att det kan vända när som helst.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !