• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Kenai: Roligt med bröllop! Det blir säkert fint.

Igår var vi vill BVC och visst har lillen gått upp, 4615 gram och han är nu 57,6 cm lång. :) Däremot märker jag att han föredrar flaskan framför att ammas. Han har nu i ett par dagar skrikit innan han ens börjat ta bröstet. Jag brukar försöka en stund. Men sen får det räcka med skrikandet och precis när jag visar flaskan till honom så tystnar han och ser mer glad över att få den. Dock ibland lyckas jag få amma men det blir färre gånger tyvärr. :( Ger det ett par veckor till. Sen lär det vara slut med ammandet, trist. Lite surt också då jag gått och köpt amnings-BH för bara ett par veckor sedan. Samtidigt känner jag också att Tony hellre ska vara nöjd. Ledsamt det här, tycker jag.

• besony

strössel: Hoppas Liam går upp inför nästa besök. Jobbigt när det inte går som man vill.

Knipa är jag oxå dålig på att komma ihåg. Men när väl jag kommer ihåg så kör jag övningarna.

Mens har jag inte fått än. Få se när den kommer. Det slog mig igår att jag inte haft mens på ett år nu. Förutom avslaget förstås. :)

• besony

God fortsättning!

Hur har julen varit? Vi hade en underbar jul. Första julen med våran son! Givetvis fick han en massa klappar, mestadels kläder men också badtermometer och en åkpåse för liggvagn att ha när det är kallt ute. Nu använde vi bara lammskinnfäll i vagnen.

Julafton tar lyckad och Tony fick flaskan. Tänkte inte kämpa med amningen medan vi hade gäster hemma. Det var skönt, och nu tar han knappt bröstet. Det blir mindre av den varan.

Nu är det bara nyår att se fram emot! :)

• besony

God morgon! Nu är jag uppe för säkert femte gången sedan midnatt. Lillen äter ju varann timme dygnet runt just nu. Men vi har nu bytt ut vaggan mot spjälsängen. Och nu sover han helt själv! Äntligen :) skönt att ha stora sängen för mig själv nu.

• besony

Ett mirakel har just hänt i natt. Efter vi kommit underfund med varför han äter ofta som varann timme. Han fick för lite i flaskan så vi ökade ett mått till. Och det gav resultat, han sov i sin egen säng från ca 23.30-03.30. Sen uppe för mat och blöjbyte. Sen sova igen mellan 04.00 till nästan 08.30!! Nu mat igen.. Wow liksom. Jag hann ha egentid med sambon och sova extra!! GLAD mamma här. :)

• besony

Kenai; Angående rutiner om kvällarna har vi inte börjat med riktigt. Dock börjar jag se ett mönster i hans sovtider. På natten försöker jag se till att allt är lugn och ro. Är han pigg så får han sitta uppe med oss och mysa. Inte leka loss som han får göra på dagen. Bara så han lär sig skilja på dag och natt. Samma med om han vaknar för mat på natten försöker jag ha dämpade ljus när han får flaskan.

Det tar ju tid det här med rutinerna. Tips emottages gärna! :)

• besony

Tony sover mer bättre, men tiderna är fortfarande oregelbundna. Däremot utvecklas han massor. Han klarar att hålla upp huvudet när han ligger på mage i ca någon minut. Längre om han ligger på mitt bröst. Han gillar också att sitta i knät och där håller han uppe huvudet bäst. Annars så har han vänt från mage till rygg första gången idag! :)

Tittar också mycket på saker och nu börjar han vilja gripa efter saker. 10 veckor nu ju.

Han äter bara ersättning och tar 180 ml varje gång och om dygnet blir det ca 1 liter! Amningen har jag lagt ner. Han brukar sitta i babysittern mest i köket när jag ska förbereda flaskan.. Har han skrikit efter mat brukar han tystna när han sitter där och titta på när jag fixar flaska. Han har fattat lite grann att maten kommer snart när han ser mig hålla på med flaskan. Så kul att se att så små barn kan förstå vissa saker. :)

Han ska också vaccineras den 1 feb. :)

• besony

En superbra lördag har vi haft. Tony döptes idag i den kyrka som ligger bara några minuter från där vi bor och allt gick bra. Tony somnade mitt i och sen sov han igenom själva dopet med vattnet. Såg hur sött som helst! <3

Fikat efteråt gick också bra och sedan följde våra kompisar med hem till oss medans våra familjer åkte hem till sitt.

Så jag har hunnit med att ha egentid med mina vänner med avhämtad sushi, mums! ;)

En perfekt dag med andra ord.

• besony

Shibby: Vi hade dopet kl 11 så det blev en smörgåstårta och sedan två mindre tårtor av olika sorter med namn på. Vi höll det hela ganska enkelt, men ändå blev det hur fint som helst. :)

• besony

Strössel: Vi räknade till 18 personer. Så jag beställde smörgåstårtan för 18 personer. Sedan en gräddtårta för 6 personer och en Budapesttårta för 5 personer. Och det räckte precis. Vi har litet över som vi själva kan äta upp hemma. Och det blev bara 17 personer som kunde vara med på fikat efteråt. :)

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !