• majsanna

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Strössel: Man får alltså svar direkt? Vad skönt! Jag trodde jag skulle behöva gå hemma och vänta på ett telefonsamtal eller ett brev.
    Förstår att det måste vara jättejobbigt med både illamående och trötthet... 

• majsanna

Jag tog blodprovet när jag var på inskrivningen i måndags så det är redan ordnat.

Osocial - ja, det är ju bara förnamnet... Jag orkar knappt vara social med mannen. Dessutom ska vi flytta om tre veckor så det finns ju lite att göra här hemma, men än så länge har det varit så att jag suttit/legat i soffan och tittat på när mannen packat flyttkartonger Förvånad 

Men alla säger ju att det ska bli bättre framöver så att vi kan njuta av att vi faktiskt äntligen är gravida. Jag längtar tills jag gått 12 hela veckor. Tror att jag kommer kunna koppla av lite mera då. På fredag går jag in i vecka 10+0, så det är inte så vansinnigt långt kvar till det målet. 

• majsanna
    strössel skrev 2011-03-09 20:47:14 följande:
    majsanna: Tror det går snabbare än vad man tror tills man har gått 12 fulla veckor. Om man tänker på när man satte in ägget och fram tills nu så har det verkligen gått jättesnabbt. Jag går in i v 9 på fredag så jag har ett tag till Flört

Har du börjat få nån mage än ? Jag är svullen fast det har jag varit sen dom satte in ägget men den har en annan form nu och hårdare.
    Ingen mage än. Dock tycker jag att vissa byxor sitter åt beroende på hur hög midja de har. På nåt sätt skulle det vara skönt om magen kunde börja växa lite...
  • majsanna

Jag tyckte man hade många tankar och funderingar innan man lyckades bli gravid och tänkte då "bara jag blir gravid så..." men nu är det minst lika mycket tankar och funderingar och inte minst oro för allt möjligt... Antagligen kommer man vara orolig för sitt barn livet ut!

Nu är det dags för lite filmjölk och sedan blir det sängen för min del. 

• majsanna

Det där med gaser känner jag igen och på grund av min tröga mage tar jag laktulos varannan dag och av det blir gaserna tusen gånger värreObestämd
    Illamående och kräkningar har jag inte haft och det tycker jag är skönt då jag har extrem kräkfobi.

Inga smakförändringar har jag men jag tycker vissa saker luktar mycket kraftigare än vad de brukar. Inte så att jag mår dåligt av lukten men jag reagerar "oj, brukar kaffe lukta så här starkt"

Idag har jag gått in i vecka 11 (10+0). 25% av graviditeten avklarad!! 

• majsanna

Mitt största och jobbigaste symtom är tröttheten. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst. Samtidigt så är det tyvärr så att jag vissa nätter sover väldigt dåligt. Varje natt måste jag upp på toaletten en gång och efter det brukar jag ha svårt att sova. De dagar jag är ledig sover jag alltid en stund på eftermiddan.

Illamående har jag varit kanske tre gånger och inte särskilt farligt. Mina bröst har inte heller ömmat, kanske som Besno säger om man klämmer på dom...
    Sedan har jag ju haft väldigt trög mage, men tycker nu att det blivit lite bättre. 
    Hungerkänslor kommer akut och då måste jag ha mat GENAST! Annars blir jag sur...

Jag är i vecka 10+2 idag. 

• majsanna

Strösssel: Skönt att allt såg bra ut!
    Vi har också varit på gynakuten ikväll på grund av en blödning. Vi fick också se en lite med ett tickande hjärta. Läkaren mätte den aldrig, men den såg stor och fin ut.

• majsanna

Vården tycker jag är jättebra. Allra helst när man säger att man försökt  att bli gravid i tre år och har fyra ivf:er i bagaget. Då förstår de verkligen oron, vilket är skönt!

• majsanna

Strössel: Det måste vara oerhört jobbigt att må så där illa! Jag har haft tur och bara varit lätt illamående högst 5 gånger och då har det hjälp att äta något.
    Hoppas att ditt illamående släpper snart. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !