• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-10-04 21:14:08 följande:
    Hur ofta går ni till bm ? Jag går varannan vecka fast jag är i v 38 och nu sist för jag inte ta några prover bara blodtryck och vikt och lyssna på hjärtljud och mäta magen. Ska dit igen den 14/10 !
    Jag går varannan vecka och har gjort det den senaste tiden. Sist var för två veckor sedan, då var jag i vecka 38 och barnmorskan sa då att det var sista gången hon skulle kolla socker och blodvärde. Ska dit idag också. Hoppas det är sista gången
  • DreamBear

Vi håller på att renovera hemma och har insett att vi inte kommer att hinna klart innan bebis kommer. Så vi bor i renoveringskaos och kommer att få fortsätta göra det efter att bebis kommit. Kände tidigare att jag ville att bebis skulle stanna i magen så länge att vi hann klart men nu vill jag ha ut denna bebis
    Sov urdåligt inatt igen. Det värker överallt. I ryggen. I magen. I benen. Jag mår illa. Det kryper i kroppen. Men så fort jag får komma upp mår jag bättre. Börjar bli segt att inte få sova på nätterna.

Ska till barnmorskan igen idag. Mäta magen, väga mig och lyssna på hjärtljuden. Sedan ska jag be henne kolla blodvärdet fast hon sa sist att det var sista gången då hon skulle kolla. Men eftersom jag legat lågt och börjat äta järntabletter vill man ju kolla värdet.

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-05 09:43:07 följande:
    Nu är vi tillbaka från kollen på Östra. Fick sitta med ctg nästan en timme och den visade att jag har regelbundna och rätt starka värkar så nu verkar det kanske hända lite saker hoppas vi. Tappen var ännu lite kortare än i måndags men fortfarande bara strax över 1 cm öppen.

Bestämde oss för att åka hem och vila, får se om värkarna fortsätter eller om de stannar av. Barnmorskan tyckte dom var lite för korta ännu så jag hoppas det ska fortsätta och öka på nu. Bf imorgon, kanske man skulle få tillhöra dom 5 % som föder på utsatt dag då för en gångs skull Hoppas!

Bara att se tiden an... 
    Spännande! Håll oss uppdaterade och stort lycka till!!
  • DreamBear

Tillbaka från barnmorskan och det besöket gick inte riktigt som väntat. Bebis har gått från fixerat läge till ruckbart/rörligt. Bm trodde det berodde på att det nog fanns mycket plats därinne. Men hon är en svammlig tant som jag har lågt förtroende för. En vecka kvar till bf och det blir bedömning om två veckor om inget hänt innan dess. Men jag ska tillbaka till bm nästa vecka för en extra koll.

Blodvärdet hade gått upp

Sedan skulle hon lyssna efter hjärtljuden. Återigen direkt efter att hon klämt rejält på min mage. Hjärtljuden var för höga, låg på 170,  så vi fick sätta oss i väntrummet medan hon träffade en annan patient innan vi åter fick komma in för att lyssna. Då pendla hjärtljuden mellan 128 och 150. Detta var tydligen bra enligt henne.

Känns lite sisådär just nu. Orolig över att inte bebis är fixerad längre. Och sedan blir man ju fundersam över hjärtljuden. Men men. Jag måste försöka lita på bm även om jag har svårt för det. Hon borde ju veta vad hon gör.         

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-06 11:21:15 följande:

Wihoo!!
    Idag är den här, denna efterlängtade dag! Har firat med att dammsuga och färdknäppa då mannen är ledig idag. Nu blir det lunch med en kompis och i eftermiddag tänkte jag baka
    Ska på föräldramöte på sonens skola oxå, men efter det får hon gärna komma!

Komsi nu min älskade lilla bebis Hjärta 
    Håller tummarna för att bebis kommer efter alla aktiviteter du har för dig idag Kanske skulle du avsluta dagen med att äta en ananas? Har hört att det är ett ämne i den frukten som sätter igång det hela.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-06 12:27:46 följande:
    Kenai: Du har ju bara 5 dagar kvar! Jag lovar att du hinner före mig
    Äh, vi slår till på samma dag

Som det känns nu känns det låååångt bort med en förlossning. Mår bara bra. Ingen värk alls. Har inte sett till någon slempropp och känner ingenting förutom foglossningen. Men jag hoppas att detta vänder och vips är det dags. Men än är det inte bf. Men snart  
  • DreamBear

Ännu en sömnlös natt. Haft jätteont i magen. Men fick fisa en massa någon gång i natt och då lätta smärtan, och nu på morgonen efter två toabesök och en massa fisande (tur man är ensam hemma ) så känns det hur bra som helst. Jäkla gaser att ge smärta!

• DreamBear

Två dagar kvar till bf och det händer inte ett skvatt här. Inga sammandragningar eller något annat som kan vara ett tecken på att bebis är på väg ut. Suck! Har inte ens sett till den berömda slemproppen trots evigt synande av toapappret i ett par veckors tid

Vår bebis har inte bråttom ut. Men jag börjar toklängta nu! Dessutom känner jag precis som du Shibby, att ju längre bbeis dröjer desto mer tid till oro får jag vilket inte är bra. Jag vill ha förlossningen överstökad nu  

• DreamBear
    strössel skrev 2011-10-08 22:10:25 följande:
    Varit på förlossningen idag pga att jag känt mycket SD och lite sparkar och när vi väl kom in fick vi sitta och vänta ett bra tag, sen kom en bm och en sköterska och skulle lyssna på hjärtljuden och hörde inga. Bm for ut och in kom en läkare med en ultraljudsmaskin och han hittade hjärtljuden direkt och man såg hjärtat slå. Sen fick jag ligga med ctg och då blev sköterskan stressad och sa att hon gillade inte vad det visade for ut och sen fick vi veta att vi kanske inte får åka hem. Men efter en timma kom bm och sa att vi fick åka hem att ctg var bra. Hemsk dag varit livrädd stressad och ledsen.

Hur går det för er andra ?
    Vilken jobbig dag och jag förstår om du varit rädd och ledsen. Man känner sig så utlämnad. Nu vill man ha ut sin lilla bebis så man kan övervaka och bevaka tydligt.
  • DreamBear

Måndag och imorgon är den efterlängtade dagen här. Bf-dagen. Som man räknat ned till. Och jag känner fortfarande ingenting. Suck!

Har ni sett till era slemproppar? Jag har inte gjort det. Vet att inte alla uppmärksammar den, så kanske tillhör jag denna skara.  

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !