• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan skrev 2011-09-27 20:04:15 följande:
    Kenai:
    Vad duktigt du varit! Vad har du bakat för gott???
    Jag har bakat massor, och faktiskt lyckats att låta bli allt Känns skönt att ha frysen laddad med fika när folk kommer att komma och beundra vårt mirakel. Det blev vanliga muffins och chokladmuffins, kärleksmums, moccakaka och ett härligt gäng kanelbullar. Och så en sockerkaka. Sedan tog orken slut
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-29 08:58:54 följande:
    Godmorgon!

Går in i v.40 idag och det är 7 dagar till BF! För att fira till det lite extra så lossnade en bit av slemproppen precis 

Vet ju att den kan göra det långt innan, med sonen lossnade den i omgångar nästan en vecka innan han kom, men jag blev helt pirrig i magen nu. Inser ju helt plötsligt att bebis kan komma när som helst egentligen    

Åh vad spännande!
    Själv har jag återkommande mensvärk som är kraftigare än tidigare. Men om jag vilar eller rör på mig släpper det. Så det är väl förvärkar jag känner.  
  • DreamBear

Fy bubblan vilken natt jag haft. La mig och kände ingenting, sedan helt plötsligt fick jag kraftig mensvärk, började må illa och blev yr. Satte mig upp och efter ett tag försvann illamåendet och yrseln, men mensvärken kom och gick. Den var kraftigare än tidigare och jag började tro att det kanske var riktiga värkar. Det kröp i hela kroppen. Kände nästan panik. Ni vet så där så man vill krypa ur skinnet. Men vid halv fyra somna jag och sedan sov jag till kl 6 utan någon mensvärk alls. 

Har hunnit med två toabesök för nr 2 under morgonen, och känner mig fortfarande skum. Men ingen värk därnere. Men man börjar ju fundera om det börjar närma sig   

• DreamBear
    strössel skrev 2011-09-30 23:22:45 följande:
    Kenai: Hur har det gått idag ? Mer ont eller nåt på G ?

Shibby: Håller tummarna att du har öppnat dig mer på måndag !

Mådde bättre och inatt har jag förutom kisspauser sovit gott. Antar att jag känner av förvärkar emellanåt.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-10-01 10:00:02 följande:
    Visst ilar det som knivar i underlivet flera gånger om dagen men om huvudet "satt fast" så borde hon inte kunna röra resten av sin kropp så mycket tycker jag....Eller är hon exceptionellt vig Mest sparkar hon på höger sida så där känns det nästan som ett blåmärke nu!

TÄNK tjejer, till Jul sitter vi där med våra små bebisar
    Vår lilla buse är fixerad, men jag kan inte påstå att det minimerat rörelserna. Hela magen gungar emellanåt, men mest rörelse ser man ovanför naveln. Men jag känner även rörelser neråt, enligt barnmorskan är detta när bebisen boxar med händerna. 

Ja, nu LÄNGTAR man efter att få hålla miraklet i famnen. Snart är vi alla där. Vad fort tiden gått? Tycker inte alls det var så länge sedan man stod där med stickan i handen och insåg att man var gravid och nu är snart dags för att föda   
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-02 08:14:52 följande:
    Måste fråga bara, känner ni någon skillnad i rörelsemönstret på bebisen nu på slutet?
    Jag tycker att min har varit så himla lugn sen i fredags, jag känner henne varje dag, men det är ändå stor skillnad motför hur det varit fram till dess.
    Ska man ringa eller ska jag avvakta min tid hos bm imorgon förmiddag? Vad hade ni gjort?
    Jag menar, jag känner ju henne men inte lika mycket bara.  

Vår lilla buse i magen har dagar då den är väldigt aktiv, och sedan kommer dagar då den är så lugn att jag blir orlig att något är fel. Har hänt ett par dagar att jag funderat om jag borde ringa in för att kolla upp det, men jag har som du känt rörelser även om de varit svaga och mindre. Men så har jag avvaktat och dagen efter är det full rulle igen. Igen aning om varför. Men den har dagar då den är lugn och sedan dagar med mer aktivitet. Och detta har börjat nu på slutet, de senaste veckorna.

Är du orolig tycker jag du ska kolla upp det.Bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Man måste nog känna efter själv vad som känns rätt.  
  • DreamBear

Mensvärken har helt försvunnit. Känner av vad jag tror är foglossning mellan benen, gör ont när jag rör mig annars ingenting. Känns lite trist. Trodde verkligen något var på gång med all värk jag haft, men nu känns det ingenting. Haha....jag kommer säkert att gå över tiden och föda sist av alla i denna tråd   Försöker fokusera på att det viktigaste är att bebis kommer när bebis är redo, och att bebis mår bra. Men nu börjar längtan bli riktigt, riktigt stor. Jag vill se min bebis. Lukta på min bebis. Hålla min bebis i famnen. Och tänk, snart får jag allt detta.

• DreamBear
    besony skrev 2011-10-03 09:41:39 följande:
    Vaknade upp halv åtta i morse av en rejäl mensvärk. Gjorde ONT! Men det gick över och jag var då klarvaken och bestämde mig för att gå upp och göra mina ärenden klara tidigt på morgonen. Har hunnit vara till vårdcentralen och lämnat blodprov. Sen lämnat in lite papper på en av mina jobb och fulltankat bilen. Nu hemma och vilar.

Bebisen är vaken och rör sig. Jag känner av ryggen lite grann också. Jag tror det lär komma en och annan förvärk kanske idag eller under veckan som kommer. Går ju in i v 39 imorgon... 14 dagar till BF nu. Så nu närmar det sig verkligen!! Cool

Det är så härligt att läsa om hur alla mår just nu. Vi ligger ju verkligen alla i startgroparna nu Och ingen av oss vet när det kommer att ske. Men snart är det dags att möta våra mirakel
  • DreamBear

Inatt sov jag dålig igen. Haft mensvärk till och från. Vaknar av värken och börjar fundera om det är på riktigt, hur långt det är emellan dem m.m. men lyckas ändå somna emellanåt så jag har ingen koll alls egentligen. Men klev upp vid 6:30 och fick börja med toabesök. Verkar som att tarmarna verkligen reagerar på denna värk. Nu efter frukost känns ingen mensvärk längre, bara när jag rör mig men det är nog foglossningen som spökar. Däremot känns magen stor och spänd.

Önskar man visste när det var dags. Nu vill jag få förlossningen överstökad. Är faktiskt nervös inför den. Smärtan kan jag ta men min oro sitter mer i mitt och bebisens mående samt om jag kommer att spricka rejält. Så jag känner att jag vill få det gjort och kunna gå vidare i mitt nya liv som mamma :)

Känner ni andra någon oro eller är ni lugna och redo?  

• DreamBear
    strössel skrev 2011-10-04 15:24:24 följande:
    Är jättekass i magen idag får springa på toan hela tiden, kan det betyda nåt ? Min bebis får inte komma ut nu Glad
    har magvärk men inte så jag viker mig av smärta, mår illa och är jättetrött.

I slutet av vecka 37 hade jag samma problem. Fick springa på toa under natten och var riktigt kass i magen. Enligt min barnmorska är detta vanligt i samband med sammandragningar/förvärkar. Det retar tarmen. Jag mådde bra dagen efter och sedan dess är magen lite upp och ned.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !