• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Mina barnmorskor har aldrig sagt att jag ska göra dom innan bf, varken nu eller under förra graviditeten. Fast det kanske är bra att göra det i förebyggande syfte?
    Efter min första förlossning gjorde jag inga heller, men jag har aldrig haft problem. Min BM sa efter förlossningen den gången, på efterkontrollen att jag hade bra knipmuskler Glad

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-07-08 23:42:01 följande:
    Varit i Ullared idag och fyndat lite Skrattande nu är det bara spjälsängen och skötbordet kvar sen är vi färdiga med alla inköp. Får lite panik över det, tänk om det skulle hända nåt nu när man har handlat så mycket saker.

Känner ni oxå så eller är jag ensam om att känna så ?
    Vi har oxå handlat det mesta. Har bara lite småplock kvar. Alla stora saker är inköpta förutom ett babygym. Vi ska till Gekås så jag tänkte fylla på det sista då.
    Jag känner ingen större panik faktiskt, utan jag brukar tänka att om något (mot alla odds) skulle gå snett så här sent i graviditeten, så kommer inköpen att vara det minsta problemet.
    Man måste tillåta sig att drömma och börja förbereda.
    De sista veckorna vill jag att allt ska vara klart så man bara kan luta sig tillbaka och njuta av den sista graviditetstiden så gott det går.
    Kan nog vara skönt att slippa tänka på inköp de sista veckorna när man är stor och otymplig
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Vi har oxå det mesta klart, ska bara köpa lite blöjor och salvor, samt en badbalja. Var på Gekås, Ullared, i lördags och köpte det mesta som var kvar. Lite är beställt på nätet och det väntar vi hemleverans på.
    Det enda vi ska montera ihop är spjälsängen men vi håller på och ska måla om sovrummet så det får vänta.

Skönt att bara kunna slappa sen de sista veckorna.

Tänk vad långt vi kommit!! Jag går in i v.30 på torsdag, vart tog tiden vägen?

• Shibby 78

Det känns som bebis försöker gräva sig ut neråt. Har känt så ca en vecka nu. Det ilar och gör ont i blygdbenet, och så känns det som en massa luftbubblor som far runt, svårt att förklara.
    Undrar om det beror på att bebis kanske vänt sig neråt?

Får fråga BM nästa gång, men någon som känner igen sig?

• Shibby 78

Ok, då förmodar jag att det är rätt fysiskt. Skönt att få HP då. Ska håla tummarna att det går vägen, men om alla dina kollegor fått det så borde du ju få beviljat med

Jag får slita på då jag har ett stillasittande kontorsjobb. Känns rätt ok, även om jag hellre varit hemma och boat. Det jobbiga med att arbeta just nu är att pendla, vilket tar 2-2,5 timme per dag. Längtar tills jag slipper det. Oftast är tågen försenade och dom är alltid fullpackade med så man får stå och svettas... Blää..

Då hade jag hellre varit hemm aoch fixat matlådor och bakat inför bebisens ankomst.

Som det ser ut nu går jag på FL den 19 september så efter semestern är det bara 6 veckor kvar iaf. Får hoppas dom går fort

• Shibby 78

Förstår dig Loppan! Känner mig som en elefant i en glasbutik nu för tiden. Lustigt vad man spiller på magen jämt, haha
    Har börjat jobba igen efter semestern och har gjort min andra dag. Känenr att ryggen verkligen tar stryk av att sitta framför en dator hela dagarna. Är heeeelt slut varje eftermiddag, fattar inte hur jag ska orka detta i 6 veckor till...

I övrigt har bitarna fallit på plats. Har allt hemma, och spjälsängen håller på att långsamt fräschas till med lite vit färg

Det enda som inte är komplett är vagnen. Har väntat 10 veckor på liggdelen till vår Teutonia (beställt på nätet). Mycket längre än vad utlovad leveranstid var. Har varit i kontakt med företaget och nu verkar dom inte kunna lova att leverera innan BF, suck!
    Tröttnade och avbeställde den för att beställa från en annan sida som hade 2-5 dagar leveranstid. Beställde i tisdags och idag kom paketet! Snabba puckar! Dock var det fel vara, fick en sittdel istället som vi redan har, kan man annat än skratta.
    Har varit i kontakt med dom och de skickar rätt vara imorgon. Ska bli spännande och se om man kan få ihop vagnen nästa vecka nu då

Förutom ryggen. lite foglossning och ischias så mår vi toppen. Har en lugn bebis i magen, som rör sig mycket, men sparkar ganska lite. Inga sammandargningar eller nåt ännu, men det hade jag aldrig med sonen heller.

Kram! 

• Shibby 78

Vi har köpt sängkläder till bebisen på Gekås, både vagn och spjälsäng. Täcken och kuddar har vi köpt från rätt start. Det är samma mått på våra saker så det passar.
    Kollade till vagnen nu, täcke 70*90 cm och kudde 28*35 cm från rätt start. Samma mått på bäddsettet från gekås.
    De bäddset vi köpt har märket babyvärlden och det är ett beige set med vita stjärnor, och ett svart set med vita moln. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !