Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Kejsarsnitt?

Hur ung är du ?
    Jag var 20 år när dottern föddes jag var som du livrädd men jag slutade tänka på alt med förlossning.
    Jag är riktig glad att jag fått känna förlossningen och jag är så glad och allt gick så bra !
    Det gjorde inte ont för mig.
    Men det är något specielt jag lovar dig.
    När du väl ser att vattent gått och värkarna kommer precis som mensvärk men lite jobbigare men du kommer att klara detta din kropp kommer att hjälpa dig och fdu har barnmorsker som hjälper dig igenom detta.
    Du kommer vara så glad att du gjort detta.

Snitt det är också bra men varför inte föda vaginalt och testa hur det är ?
    Snitt är inte bättre än vaginalt det är jobbigare det tar längre tid att läka och smärta försvinner inte snabbare än vad det gör med vaginalt.

Du är ung testa dig du kommer att tacka mig då

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Daria Anna Maria skrev 2011-02-16 20:39:06 följande:
    jag gillar inte vara naken, jag vill inte att nån ska kolla på mig... jag känner mig jätte konstigt :/
    Som FamilyC skrev du är inte mindre nacken nej nej utan du kommer ha BB rock och strumpor och nättrosa.
    När du åkte till Op rummet kommer dom ge dig spinalbedövning du blir helt bort i kroppem från bröst till tå och dom kommer inte känna något alls.
    Där kommer dom ge dig kateter i din vagina och sen kommer du ligga nacken ända fram till dom syr ihop dig.
    Sen sätter som en stor binda och det kommer dom ha koll på 1 dag eller dagar beror på när du kan gå osv ..

Jag har fått 2 planderade snitt och 1 vaginal förlossning.

Vaginal förlossningen var wow men jag fick oxå komplikationer jag blödde massa och dottern fasnade och hjärtat gick ner och nära akutsnitt men efter 24 timmar kommer hon ut med sugklocka och axel urled.
    Hon var stor.

Planeradsnitt 1 dagar över BF och han var så stor att jag var nära dö.
    Planeradsnitt nr 2 var wow jag var i himlen äntligen fick jag min drömförlossning.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Kejsarsnitt?