Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Angie75 skrev 2011-08-22 17:24:27 följande:
    Tror ni jag är på rätt bana med en UJ el finns det andra alt?
    Har du tittar på Babyjogger? Jag är småkär i City Elite, mest för den fantastiska sufletten, plus att de jag mött på stan har alla storlekar på barn sett ut att sitta bra i
  • stor grön drake
    malo1234 skrev 2011-08-26 10:53:52 följande:
    Har börjat snöa in på en dansk liggvagn, för sonen att sova ute i på dagarna... Eh, alla anledningar är bra utom de dåliga, va!? Skäms Undrar dock, ni som har en sån och som låter äldre barn sova i den - är ni inte oroliga för att barnet ska klättra/ramla ur den? Jag tycker det börjar kännas läskigt med min liggvagn nu (Easywalkerns). Sonen är 7 månader och ligger inte direkt still där man lade honom... Solig
    sele. och är du mycket orolig kan du relativt lätt lyfta av själva liggdelen på de flesta och ställa den på golvet/marken. då om han tar sig ur trillar han inte högt.
  • stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-08-29 20:45:02 följande:
    Har köpt en uj swift! Såååå nöjd!! :)

Hade vittring på en buggaboo cam med enbart sittdel för ~1000kr idag, emn den hann undan. Iof lika bra, hade bara velat ha den för att pröva sy tillbehör, och iom att suflett o varukorg saknades blev ju det mindre skoj
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-08-30 18:59:28 följande:
    Den här var väl liten och smidig?

www.blocket.se/stockholm/Tvillingvagn_vagn_fo...
    sett det konceptet förr, dock bara på retrovagnar (mycket äldre än denna) lite coolt tycker jag, men lite väl häftigt pris.
    imsel skrev 2011-08-29 22:46:37 följande:
    Wingtear: Kan du inte sätta i länken till Bildtråden i TS?
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
    fixat, trodde lixom jag hade gjort det innan
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-08-30 22:06:52 följande:
    Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt? 

För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.  
    själva görandet är inte svårt, men att få sömmarna vattentäta...
    teutonias allväderskydd hade vi, dyrt jo, men jag ångrade inte att jag visste att han var torr där ute.
  • stor grön drake
    Lindadjo skrev 2011-09-01 15:02:47 följande:
    Självklart kan man sy själv. Det finns dessutom speciell tejp som man tejpar på insidan av sömmarna med för att få de vattentäta.
    VArt kan man få tag på det?
    Seriöst, jag har en unge med lite udda proportioner, och vi (jag och mamma) skulle gärna sy ytterkläder själva, men det finns inget här att täta sömmar med. Ibland blir man förvånad att sybutiken har vliseline nästan... de sattsar mer och mer på inredning, kläd-tygerna minskar varje år och priserna är hutlösa, billigare att köpa (och då menar jag märkeskläder typ Tutta, Esprit m.m.)

På vgnfronten är jag helt tillfredställd just nu. Eller... skulle gärna ha en annan färg på edgen, men det har jag velat hela tiden, svart/silver är lite för tråkigt för min smak, pro Forresten och framför allt apple/gray är de jag vurmar mest för. Men här går ju en edge från 2007 (använd av två barn) för 4000 utan att någon blinkar, de slåss typ om den... Sjukt, helt sjukt!
  • stor grön drake
    straw2008 skrev 2011-10-04 10:17:11 följande:
    Sorry men då jag tänker BRIO tänker jag ful stor klumpig 16 kg skötväska på styret osv... hemska vagnar som tar upp en hiss ensam typ.
    bara 16kg... lättviktare
  • stor grön drake

min stora 2-åring får bra plats i en emmaljunga sittdel (alla utom ozone har samma stomme), han väger runt 15kg, är över 90cm lång (14,56kg samt 89,5cm vid 21 månader) och jag skulle nog säga att bara han får rum i åkpåsen får den nog plats i vagnen, vi kör dock fårskinn+footsack mest för han är så varm av sig

• stor grön drake
    ss24 skrev 2011-10-05 18:11:28 följande:
    En liten fråga: någon som har testat att tvätta emmaljunga-klädsel i maskin? Står ju handtvätt, men tycker det är svårt att få ordentligt rent då... Vågar man testa tro?
    40 grader, skontvätt eller fintvätt, om du har kan du för säkerhets skull använda flytande tvättmedel så är du säker på att inga "korn" fastnar i klädseln. Inget sköljmedel.

Har tvättat 5 olika emmaljunga klädslar (vissa fler gånger) utan minsta bekymmer
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare