Inlägg från: Alexis mamma |Visa alla inlägg
  • Alexis mamma

"anonyma" vagnmissbrukare

stor grön drake skrev 2011-06-12 20:17:47 följande:
    hamax siesta funkar bra för en liten, vi cyklade med sonen 6 månader i den med största lutningen (han var sen på att sitta själv) och det gick hur bra som helst. Inga längre turer givetvis.
    hade en sån, tills den cykeln blev stulen :( Problemet är ju om man vill på rtyp cykelsemster, då måste man ju ha en vagn oxå. Så det får väl bli en chariot isf....man kanske kan hitta nån som vill hyra ut sin chariot med cykelset och hängmatta en vecka? :)

• Alexis mamma

nån här som vet om babyjogger city mini o ch babyjogger city micro är två olika vagnar eller om det bara är olika namn på samma vagn i olika nordiska länder?

• Alexis mamma
    neele skrev 2011-06-14 21:40:04 följande:

Idag kunde jag äntligen hämta vagnen! Skrattande Jag är så glad! Skulle kunna ge mig iväg på en promenad just nu! De små hjulen skulle dock behöva bytas ut, och de stora sa hon att de var "skumfyllda". Jag vågade inte fråga vad det innebär, är de punkteringsfria eller vad?
    Nu är det enda jag funderar över om jag ska flyga med den till Sverige om tre veckor... Skulle ni göra det? Vi har ju en Emmaljunga hos mina föräldrar men den är ganska klumpig nu när dottern börjar bli lite större.

skumfyllda måste väl innebära att det varit punktering och att hon fyllt med sånt där "nödskum" som finns til både bil o cykel/barnvagn. Betyder att punkteringarna behöver lagas (eller köp nya slangar), annars blir det punktering igen tillslut...

• Alexis mamma

OOps, råkade visst oxå klicka hem en vagn på ebay, en peg perego pliko P3....verkade vara i fint skick men det var inga bra bilder så vi får väl se...den var ju billig iaf....maken kommer att bli galen haha...får väl sälja casualplay:en... ;)

• Alexis mamma
    Längtar skrev 2011-06-17 20:04:48 följande:
    Åh gud vad fin den nya scootern är.Med svängbara hjul,måste ha.Sambon säger nej :/
    usch, tycker inte alls den e snygg...e d bara jag som tycker emmaljungas vagnar var snyggare för ett par år sedan? Särskilt färgställningarna...tur att smaken e som baken för jag har absolut noll längtan efter emmaljungas nya vagnar...eller ja vissa så kanske...men nu ska här säljas ytterligare en vagn så snart klädseln är tvättad o torr så då har vi bara allroundvagnen eller vad man ska säga, silver crossen som han sover som en prins i (som jag AAAALDRIG kommer sälja, jag ska tvinga nina barnbarn att åka i den haha) o så snart en paraplysulky från ebay då rå ;) Men vi upptäckte på legolans att vi nog behövde en enklare vagn till mellantösen när hon blev trött o eg behövde sova en stund....så nu får mamma o pappa ta med en paraplysulky till henne när de tar med storbarnen på semester nästa vecka, men den har vi faktiskt bara lånat av grannen....
  • Alexis mamma
    Lenora skrev 2011-06-25 23:22:22 följande:
    Jag har bytt vagn 5(!) gånger och min dotter är endast 2,5. Nu är jag hur nöjd som helst med vår jätteenkla vagn, en McLaren Volo som köpts begagnad men ser helt oanvänd ut. Jag tror att det här är vagnen för oss. 

Nästa barn blir det en sådan där bilkorgsak, en bärsele och sedan vid 6 mån vår kära McLaren Volo. 
    vad är en bilkorgsak?? ;)

• Alexis mamma
    spratteldockan skrev 2011-06-26 18:30:37 följande:

Det verkar vara olika vagnar:

www.pramworld.co.uk/category/473/Baby_Jogger_...

Men jag har inte sett micron till salu nånstans. Den finns inte heller på babyjoggers hemsida. Kanske är den en utgående modell som inte finns i Sverige?

har bara sett den beg på blocket, var så billig så jag antog anästan att det inte var samma - verkar som skillnaden e viloläget för det är väl bättre i minin?

• Alexis mamma
    imsel skrev 2011-06-27 22:03:13 följande:

Jag har 2 liknande, finns bilder i galleriet.
    Ena är blå med broderier och den andra är brunspräcklig typ.
    Den blå har tyvärr lite små mögelfläckar så den har jag inte vågat använda
    Men den bruna använde jag när sonen föddes

Nån som vet om eller hur man kan få bort mögelfläckar på plastet/galonet i botten på vagnen?
    Man kanske kan ta bort allt tyg där det finns fläckar, eller finns det kvar i vagnen ändå tror ni?

har läst på nån sida om tvätt av barnvagnar att vagnar med mögel invändigt ska kastas (alt byta klädsel), då mögelsporerna alltid finns kvar...utvändigt kan man tydligen ta bort med nån slags mögeltvätt...
  • Alexis mamma
    neele skrev 2011-07-20 11:06:44 följande:
    Lägger in länken här som ni säkert även sett i retrovagnstråden

www.blocket.se/lund/OrbitBaby_Stroller_G2_Bas...

Vad tycker ni om denna? Ska det föreställa någon framtidsvagn?

Jag gillar den inte, tycker den är lika hemsk som Stokke. Skulle aldrig i livet betala det priset. Däremot är den "eko-vänlig" och har en del bra fuktioner
    Något annat som är väldigt bra är att den har paparazziskydd
    det är ju den nyaq innevagnen i hollywood ;) Står vad jag tycker om den på min blogg modefordeminsta.blogspot.com
    Går tydligen att rotera sittdelen helt bland annat, tycker dock att den e skitful.

• Alexis mamma

Ni som vet allt! ;) Var o handlade på Ica idag o fick syn på en kopia på en Phil and ted, det stod Baby go på sidan på den och bromsen såg ut som den på urban jungle (o så var den röd), Har googlat mrn hittar inget, nån som vet nåt om vagnen i fråga?

• Alexis mamma

nej det var det inte såg nästan precis ut som en p&t

• Alexis mamma

Har köpt en Uj mountain buggy swift! 2009 men jättefräsch!  Så nöjd hittills :) Så nu får emmaljungorna stå tillbaka ett tag....

• Alexis mamma

Har köpt en uj swift! Såååå nöjd!! :)

• Alexis mamma
    imsel skrev 2011-08-29 21:46:40 följande:
    Åh vad kul Skrattande
    Då måste vi få en bild på den i bildtråden  
    var e bildtråden då?

• Alexis mamma
    Madebyday skrev 2011-09-02 23:10:17 följande:
    Gillar Brios handtagsväska, men den kostar ju 300(?) Finn det fler än Brio och Kronan som har dessa väskor?!
    jag köpte brios handtagsväska (röd) för 49,90 tror jag det var...på Ullared :)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare