t0va skrev 2011-05-23 20:59:35 följande:
Ni som också hänger på annonssidor och jagar vagnar hur ställer ni er till vagnar där priset är jättelågt?
Jag fyndade en scooter efter tips härifrån för 100kr, den var visserligen möglig i klädseln men det gör inte mig något jag ska ändå sy om den. Nu har jag hittat en annan vagn för väldigt lite pengar, kanske 1/4 av vad den skulle kunna bli såld för. Men även den har sina defekter, troligen inget jag inte kan fixa men säljaren har varken tid eller lust eftersom dennes barn är stora.
Är så sugen på att köpa och fixa och kanske sälja vidare eller bara köra spara chassit och köra ihop med våran extra sittdel. Men ja det känns billigt men ändå. Den är ca 6år gammal och har både liggdelen och sittdelen så troligen inget som är snott men man funderar ju ändå ibland.
Ska kolla ifall vi kan åka och titta på den så det inte är mer fel. Men frågar ni om kvitto när ni köper vagn och kanske annat?
jag har köpt en hel del billiga vagnar, fixat o sålt vidare för dubbla priset typ :) Eller som en brio exclusive på årliga loppisen här för en femma, gick hem o gjorde rent o sålde för drygt 500 ;) Men nej, på så billiga vagnar frågar jag inte om kvitto, däremot om det är en väldigt fräsch typ ny vagn får orimligt lågt pris då skulle jag bli misstänksam o be om kvitto