Inlägg från: Alexis mamma |Visa alla inlägg
  • Alexis mamma

"anonyma" vagnmissbrukare

stor grön drake skrev 2011-05-19 17:40:20 följande:
    UÄÄÄÄÄ!!!
    Fick veta igår att Graco har släppt en paraplysulky (Fusio) med vändbar sittdel, som har 170 grader liggläge, men som även går att bytas mot liggdel... VILL HA!!!! och det är precis vad vi skulle behöva om vi sålde Trekkon och paraplyvagnen... Men den kostar ju mer ny än vad trekkon gjorde...
    Kollade på den i affären, jättefin men på tok för små och plastiga hjul tycker jag...dyr var den oxå om jag minns rätt. Nån som testat p&t smart med adapters så man kan ha den i liggläge?

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-23 20:59:35 följande:
    Ni som också hänger på annonssidor och jagar vagnar hur ställer ni er till vagnar där priset är jättelågt? 

Jag fyndade en scooter efter tips härifrån för 100kr, den var visserligen möglig i klädseln men det gör inte mig något jag ska ändå sy om den. Nu har jag hittat en annan vagn för väldigt lite pengar, kanske 1/4 av vad den skulle kunna bli såld för. Men även den har sina defekter, troligen inget jag inte kan fixa men säljaren har varken tid eller lust eftersom dennes barn är stora.

Är så sugen på att köpa och fixa och kanske sälja vidare eller bara köra spara chassit och köra ihop med våran extra sittdel. Men ja det känns billigt men ändå. Den är ca 6år gammal och har både liggdelen och sittdelen så troligen inget som är snott men man funderar ju ändå ibland.

Ska kolla ifall vi kan åka och titta på den så det inte är mer fel. Men frågar ni om kvitto när ni köper vagn och kanske annat?  
    jag har köpt en hel del billiga vagnar, fixat o sålt vidare för dubbla priset typ :) Eller som en brio exclusive på årliga loppisen här för en femma, gick hem o gjorde rent o sålde för drygt 500 ;) Men nej, på så billiga vagnar frågar jag inte om kvitto, däremot om det är en väldigt fräsch typ ny vagn får orimligt lågt pris då skulle jag bli misstänksam o be om kvitto

• Alexis mamma

Nu har jag hittat VAGNEN!  En city cross blev det, i den underbara ljusblåa färgen vad den nu hette (ocean?) Behöver jag säga att storasyster hade en scooter i soft pink? Denna fyndade jag på Blocket o fräschade upp med en ny varukorg som råkade ligga här hemma o drälla och som en bonus passade även vårt ljusblå solskydd på den.

Naturligtvis hittade jag EXAKT en sån vagn som min man och hans syskon legat i på Blocket dagen efter, men tröstar mig med att det är fullt liggläge i denna....o så var den bra mkt billigare och närmare oss! Så min inglesinadröm får vänta, älskar den här vagnen än så länge iaf!

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-06-02 23:52:27 följande:
    Har insett att jag behöver en såndär panoramavagn eller vad de där med fönster heter. Sonen var galen igår och klättrade runt, han skulle stå upp och åka runt. Hjälpte inte att jag drog ner suffletten och hade ryggen i liggläge så han kunde sitta bakochfram, han skulle kräla runt ändå. Typiskt nog hade coop inga bjudbananer heller, vi skulle bara fort in för att köpa lite mjöl men självklart så hittade vi inte allergihyllan och letade oss tokiga efter den eller personal. Kanske kan sy en sufflett i gladpack. ;) 
    sån var min med, funkade ett tag att kolla ut genom "ventilen" o ligga på mage/stå på knä o titta framåt men sen bleb det sittdelen med fempunktsselen, höll ju på trassla in sig som en galning i lösa selen som han hade till liggdelen :)
  • Alexis mamma
    t0va skrev 2011-06-03 10:42:54 följande:
    jo ventilen funkade när vi var ute på promenad men nu ska det bara klättras, vi har provat att vända honom för att se ifall han vill åka frammåt men då försöker han bara ställa sig upp och titta mot oss ändå, om vi nu inte är ute och tittar på djur för då går det bra att åka frammåtvänd. ;) 

Tror jag ska ta och ställa in hans externa sele, är inte förtjust i emmaljungas axelband, man kanske skulle kunna uppfinna en vagnsdel som är som en hamsterboll, så kan de kräla runt men inte trilla ur. :D 
    haha ja det vore nåt :) Emmaljungas funkar nu på min kille när han snart e 10 månader, men en sån där sele som danskarna har då? Om det är sovdagso han ska sova kan den ju funka? De har ju nån som man sätter fast i liggdelen typ så att den blir som den vanliga i sittdelen typ...eller hur man nu ska förklara...sån funderade jag på, jag antar att den följer med upp när man reser ryggstödet om du har ett sånt i liggvagnen? Kolla på babytrold.dk eller nåt

• Alexis mamma
    imsel skrev 2011-06-03 21:52:27 följande:
    Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!

• Alexis mamma
    yodi skrev 2011-06-04 19:27:26 följande:
    vart har ni köpt solskyddet?
    På ett flyplan... ;) det är aussies finest, de sålde de för haklva priset i den där tax free katalogen man får hem innan man ska åka och kunde beställa det...så svärföräldrarna fick i uppdrag att handla det när de åkte till turkiet tror jag det var.

• Alexis mamma
    Alexis mamma skrev 2011-06-04 22:45:04 följande:
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!
    chariot skulle d ju stå förstås!
  • Alexis mamma
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-11 21:24:13 följande:
    Ngn som hr brio sing? För/nackdelar?
    Jag har haft en abs design astro, vilken är precis samma vagn i princip. Jag hade den som sittvagn o gillade den inget vidare, tyckte den var bred o "plastig" Ena framhjulet ramlade av titt som tätt osv...men den funkade att köra både i snö o på grus.
  • Alexis mamma
    imsel skrev 2011-06-04 23:37:20 följande:

Just det, så är det ju också..
    Men om man inte cyklar med vagnen så kan ju barnet på nåt sätt ligga där.
    Min kusin brukade sätta typ kuddar i fotändan så hennes minsta kunde ligga, sen kan man ju ha mjuklift i också.
    Fast det är väl bara om man vääldigt gärna vill ha en sån såklart :-P (och inte ha råd med en dyr)
    Annars känns det onödigt att hålla på å krångla.

Våran son är ju över 2 år och måste inte kunna sova länge i vagnen mer.
    Vi vill ju som sagt mest ha den till och från dagis, samt ta en tur med den ibland.
    Och att man ska kunna använda den som vanlig vagn är ett krav isf. Eftersom vi inte har bil och ibland kanske man inte har cykel när man ska hämta från dagis.

Vill ha en just för att cykla med så antingen får det vänta så får det bli cykelsits och korta turer där det räcker med bärsele...eller om man kan hitta nån liten paraplysulky som man typ kan fästa på cykeln eller nåt så man kan ha nånting att sova i på längre turer....funderat på att cykla en bit längs göta kanal i sommar nämligen

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare