"anonyma" vagnmissbrukare
Är ju bara i v 7... hur skulle ni gjort? Köpt vagnen? Eller försöka glömma den och leta senare i höst?
Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt?
För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.
Någon här som har erfarenhet av kronan sulky, jag ska iväg och kika på en på måndag och är jättesugen. Fick tom. ok från sambon.
Hur funkar bee med de små bakhjulen, jag är lite allergisk mot så små hjul men inomhus antar jag att det funkar finfint.
fy fan... skulle få köpa en kronan sulky vi hade bestämt oss för den och skulle komma imorgon, kunde inte igår som säljaren kunde som första dag. Så får jag mail nu om att hon ändrat sig för dotterns ben ligger i luften när hon har liggläge på nya vagnen. Är så ledsen och förbannad, jag som läst på massor nu för att komma fram till att det kan funka och säljaren hade reserverat vagnen och visste att jag var väldigt intresserad. Hon letade fram kvitto åt mig. Är en jag träffat tidigare och köpt saker ifrån.
Hur ska jag nu hitta något liknande innan snön kommer, det blir för jobbigt att ta sonen i nitron i massa snö till och från förskolan och lekplatserna, går inte bilen igenom besiktningen så måste jag kunna gå och handla också. Softyn är kanon nu men han kan inte sova bra och med alla vinterkläder och skor är det trångt att få ner honom under bygeln. Jag är inte så stark. pga min sjukdom så lufthjul måste det nog vara iår när sonen är så tung.
Ska ta och maila tillbaka sen när jag inte är lika förbannad, i den köpgruppen som det gäller så får man inte dra tillbaka på det sättet. Klart att man vill kolla på en sådan dyr vara också innan man bestämmer sig helt.