• t0va

"anonyma" vagnmissbrukare

Mamman02 skrev 2011-06-23 09:36:33 följande:
    F*n ... nu har jag hittat en jättefin Emmaljunga City Cross på blocket....
    Är ju bara i v 7... hur skulle ni gjort? Köpt vagnen? Eller försöka glömma den och leta senare i höst?
    Är det för risken att det inte kommer gå bra med graviditeten du tänker på? I så fall kanske du kan sälja vidare den sen, eller be någon annan göra det för man orkar kanske inte själv. Vi valde vagn kring den veckan, och letade som tokar efter någon begagnad men hittade ingen så det blev affärsbeställning sen men vi resonerade så att ifall det itne går hela vägen så får vi ta den smällen med vagn och sälja. 
  • t0va
    Mamman02 skrev 2011-06-23 09:41:41 följande:
    Ja det är väl det jag är orolig för... Sen vet ju inte barnen nåt än!
    aha... ja då får väl dra till med att det är till en vän då ;) 
    Det är svårt det där om man ska eller inte, jag hade chansat köpte säng och allt sånt väldigt tidigt, men så fick jag foglossning jättetidigt och ville vara med och köpa saker åt barnet.  
  • t0va
    spratteldockan skrev 2011-07-17 23:25:20 följande:
    Önskar att man kunde porta sig själv på Blocket, typ "om denna ip-adress, ska det inte gå att välja Barnvagnar och tillbehör i vallistan".

Har just köpt ännu en vagn därifrån, är ju som ett smörgåsbord ju!
    du kan blocka vissa sidor, föräldrakontroll heter det rätt ofta. Min sambo brukar hota med att han ska göra det, han är nörd så han har stoppat mig från att gå in på vissa ipadresser för att jävlas. Nu var det ett tag sedan jag köpte en vagn, tar det lite lungt på den fronten nu för jag är rätt nöjd med våra 2 vagnar. Men det finns ju annat kul åt barnet :D
  • t0va

Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt? 

För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.  

• t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-04 21:08:19 följande:
    Men det jag är intresserad av är: Vilken barnvagn har störst och bekvämast sittdel? Jag är inne på både brio kombi och emmaljunga classic sport
    Jag har en emmaljunga nitro och det är en stor sittdel där. Min stora ettåring har gott om plats och får plats med åkpåse och kunna klättra runt. Brio har jag inte koll på men emmaljungas sittdel är trevlig tycker jag. :) 
  • t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-04 21:59:49 följande:
    Men den finns inte med barnet vänt mot sig va?
    Jo det är som classicen och man kan lyfta av och vrida sittdelen. Är inte helt 100 på om det är samma sittdel på de 2 vagnarna, innermåttet är i alla fall samma. Trots att jag har en 14kg ettåring så har han plats att sitta skräddare på snedden i vagnen. Han har en förkärlek för att sitta och åka i sidled ;) 
  • t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-05 09:10:10 följande:
    Är Emmaljungan större då än Brion? Jag tycker brion ser större ut nämligen...
    Tänkte du sittstolek? Emmaljungas sittbredd är 32cm och brio happy har tex. 27cm och Go 32cm.  
  • t0va
    ss24 skrev 2011-10-05 18:11:28 följande:
    En liten fråga: någon som har testat att tvätta emmaljunga-klädsel i maskin? Står ju handtvätt, men tycker det är svårt att få ordentligt rent då... Vågar man testa tro?
    Jag körde det i maskin på skonsam-program, gick jättebra. Endel rekomenderar att man har flytande tvättmedel men jag körde på pulver. Sonen är allergisk så jag orkade inte prova något flytande som han tål förutom till suffletten men det var grumme tror jag som luktar illa. 
  • t0va

Någon här som har erfarenhet av kronan sulky, jag ska iväg och kika på en på måndag och är jättesugen. Fick tom. ok från sambon. Förvånad 

Hur funkar bee med de små bakhjulen, jag är lite allergisk mot så små hjul men inomhus antar jag att det funkar finfint.  

• t0va

fy fan... skulle få köpa en kronan sulky vi hade bestämt oss för den och skulle komma imorgon, kunde inte igår som säljaren kunde som första dag. Så får jag mail nu om att hon ändrat sig för dotterns ben ligger i luften när hon har liggläge på nya vagnen. Är så ledsen och förbannad, jag som läst på massor nu för att komma fram till att det kan funka och säljaren hade reserverat vagnen och visste att jag var väldigt intresserad. Hon letade fram kvitto åt mig. Är en jag träffat tidigare och köpt saker ifrån. 

Hur ska jag nu hitta något liknande innan snön kommer, det blir för jobbigt att ta sonen i nitron i massa snö till och från förskolan och lekplatserna, går inte bilen igenom besiktningen så måste jag kunna gå och handla också. Softyn är kanon nu men han kan inte sova bra och med alla vinterkläder och skor är det trångt att få ner honom under bygeln. Jag är inte så stark. pga min sjukdom så lufthjul måste det nog vara iår när sonen är så tung. 

Ska ta och maila tillbaka sen när jag inte är lika förbannad, i den köpgruppen som det gäller så får man inte dra tillbaka på det sättet. Klart att man vill kolla på en sådan dyr vara också innan man bestämmer sig helt.  

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare