Inlägg från: Alexis mamma |Visa alla inlägg
  • Alexis mamma

"anonyma" vagnmissbrukare

Uliise skrev 2011-04-25 15:12:16 följande:
    Ceroxen väger mer, ja.
    City Crossen har fullt liggläge, sog att du haft en Cross Way och det är ju i princip samma vagn så det borde ju du ha vetat

Skulle LÄTT ta Crossen framför Ceroxen.
    kollade på city cross idag (fanns naturligtvis bara i rååååsa till erbjudande-priset ;) Men min man som för en gångs skull engagerat sig i barnvagnsköp fastnade för babyjogger city elite, och det gjorde nog Neo oxå trots att han var framåtvänd i den....bra sele som gick att ändra i höjdled oxå. Provade ozone för skojs skull, lillen varken satt eller låg bra i den. Så nu står det mellan p& t eller babyjogger förytsatt att det funkar med ståbräda på babyjogger isf. är nog mest jag som inte gillar att han e framåtvänd han verkar hur nöjd som helst med det (snart 9 mån) nån som har erfarenhet av dessa två? P &t samt city elite alltså?

• Alexis mamma
    JwJw skrev 2011-04-25 21:26:33 följande:
    Va olika det kan vara min pojk på 7 månader sitter inge bra i sin vanliga vagn men i ozonen sitter han super =) ska inhandla en sådan
    oj nä såg ut som han skulle växa ur den väldigt tidigt och han ville inte alls ligga där i...och selen satt jättekonstigt...men i  city eliten trivdes han ;) Nu ska jag bara ta reda på om man kan ha ståbräda till den... annars får det bli en phil and teds

• Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-25 21:59:30 följande:
    om han satt bra i båda och avr nöjd hade jag tagit Bj eliten, de har helt fantastisk suflett, samt högre viktgräns (dvs längre användingstid) än många vagnar.
    Är rejält sugen på den själv, men just den har vi inget "behov av" annat än just "jag vill ha" vi har ju en trekko, även den trehjulig, inte lika bra suflett, men den är istället vändbar (sufletten alltså) så vagnen går att använda som liggvagn samt att den blev grymt liten i vår förra bild där den passade perfekt längs ena sidan.
    oj o jag som tycker den ser så stor ut, trekkon. Jo, vi hittade en till riktigt bra pris idag men måste vänta lite just nu. Men vet du om det går att ha ståbräda till? Det är en förutsättningom det ska funka annars får det bli p&t med syskonsits, fast jag tyckte bj var lättare att fälla ihop och allmänt smidigare o dessytom massa fack o bättre suflett m tanke på att han kommer vara framåtvänd oxå

• Alexis mamma

men eliten kan väl knappast ha högre viktgräns än p& t eftersom maxvikten för syskonsitsen på p&t är 20 kg och den totala maxvikten på bj 22,5 kg? 

• Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-25 22:26:03 följande:
    men det är ju för syskonsittsen det. tittar du på en dubbel BJ (vilket är vad du måste jämföra med om du ska göra på det viset) är ju givetvis maxvikten högre.
    Vet ej om ståbrädan, finns det ingen info om sånt på deras egen hemsida?
    nä det står inget om det på hemsidan, finns inte som tillbehör heller. Nja, alltså det fanns ju en syskonsits till elite single oxå, iaf så satt det en på en elite i affären där vi var o kollade..på hemsidan står att den har en viktkapacitet på hela 34 kg?? det kan väl inte stämma för single eller? vi har väl i princip fastnat för bj men isf måste det funka att ha ståbräda på den eller kanske funkar uj's freerider va tror ni?
  • Alexis mamma

Teutonia prestige...

Nån som tycker ngt om den? Positivt/negativt? Vi måste verkligen köpa en ny vagn snart, lillkillen är 9 månader o vi e nu nere på bj city elite, p&t eller teutonia prestige. Vill ha en smidig vagn som är lätt att lyfta in i bilen, lätt att köra men har rejäla och gärna punkteringsfria hjul. Lilleman verkar inte bry sig nämnvärt om han sitter bakåt eller framåt men jag tycker själv att det kan vara skönt att ha honom emot mig. Vagnen måste också fungera med ståbräda och det gör väl inte p& t? Fast då finns ju syskonsitsen iofs...O då känns det ju oxå kul om bebis e vänd mot mig så att han kan "prata" med storasyster...annars satt han jättebra i bj:n...men nu såg jag att prestige hade vändbart handtag, fullt liggläge och lättviktschassi...kan vara ngt då? Ävcen om jag eg tycker att teutonias hjul är gräsligt fula,,, 

• Alexis mamma

det finns en scooter på blocket för en 100.lapp...behöver ny klädsel och suflett dock. Köp en annan billig med dåligt chassi och byt ;)

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-13 21:50:50 följande:
    Tack för tipset, men hon vill inte skicka och jag bor på andra sidan landet, annars hade det varit ett perfekt projekt som dagisvagn. Har ingen där som kan åka och hämta heller åt mig. 
    var bor du?

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-14 10:44:51 följande:
    Nej FY och usch vad har ni gjort med mig?! Jag kunde inte riktigt släppa scooter för 100kr, även om klädseln är möglig... så jag har fått min bror som bor en bit därifrån att vilja åka till göteborg och shoppa lite och när han ändå är ute ta och köra lite längre och hämta vagnen. 

Hur ska jag förklara det här för sambon, vi har ingen bra månad ekonomiskt och så köper jag 2 vagnar på en vecka... visserligen inte för mer än 300kr. Tur att sonen har en buffert för leksaker och liknande inköp. Måste se till att få sålt hans gamla leksaker nu så kanske mannen blir glad.  :/

Tänk om jag kan hitta en sufflett i bra färg och sy en egen klädsel även till scootern, ifall jag nu inte syr en sufflett också. Sen så sälja vagnen som suffletten satt på vidare. Vilken dröm det skulle vara.  
    håller med...har iaf varit på barnloppis o sålt av en del idag, skönt o bli av med lite stora saker :) Men babygymet glömde jag hemma...så om nån e intresserad ac ett rosa/grönt bellino babygym är det bara att hojta till. jag skickar gärna.
  • Alexis mamma
    Uliise skrev 2011-05-13 22:39:48 följande:
    Alltså Prestige känns för mig bara tung och jobbig, chassin med svängbara handtag är ofast tyngre och kumpigare. Då kan du lika gärna köpa en Mistral som är i princip samma vagn bara att man inte kan vända styret, där är sittdelen istället löstagbar och vändbar - smartare i mitt tycke

Sedan är det ju väldigt olika vagnar du pratar om, bj och pt harj u svängbara hjul, det har varken prestige eller mistral, vad vill ni ha?
    det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare