• t0va

"anonyma" vagnmissbrukare

Idag har jag köpt tyg till att klä om vagnen, visserligen bara ett kraftigare vitt, för det mönstret jag funderade på fanns bara i jättetunt tyg och tygaffären i grannstaden var stängd. Så svårt att välja vad det ska vara, är sugen på grönt med djur på. 

• t0va
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:43:20 följande:
    men jag gillar inte nitro chassit....
    gillar speciellt inte varukorgen... fast då borde jag kanske sattsa på att söka en 360 varukorg undras om emmaljunga har dem hemma som reservdel längre... måste maila någon och fråga
    Nitron är najs! Men har hört från många håll att dens hjul blir förstörda direkt på grus (åtminstonde -10orna) att det gräver sig in sten i dem och att man har mer sten än gummi till slut
    Våran är sån, men bara de första månaderna, nu har jag inte plockat stenar på länge. Kanske är för att hjulen mjuknat lite eller något. Ett tag var det som att ha dubbdäck. 
  • t0va
    imsel skrev 2011-06-16 23:07:20 följande:

Fan vad jag vill ha en brio spin!
    Kan inte nån säga att den är skitdålig med dumma plasiga däck???!

Vi använder ju en Kronan sulky, och har ju som sagt nyss köpt en cykel/gåvagn, men den känns för stor att gå bara vanliga promenader med..
    Och så har vi ju spiriten som står i farstun och tar plats (som vi sagt att vi ska försöka sälja..när jag tvättat klädseln..vettetusan när det kommer hända )
    Så en ny vagn kommer ju sambon eller nån annan att döda mig för--hahaha

vill ha en spin nu på sommaren, och sen ha sulkyn på vintern..

nej du vill ha en scooter S inte en brio Glad

Brio är skitdålig med plastiga däck och jag tycker inte den är snygg... så nu har du dina argument Flört 

Måst få mina vagnar sålda, börjar bli lite trångt i hallen med 4 vagnar där.  
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-06-18 17:14:53 följande:
    Men du...
    Om vagnen är sliten, gissar jag att dte är chassit du menar. Behåll då sittdelen, skrota skrot-chassit och köp en nitro. Jet sittdelen passar på, och vips så har du både nitro och "ozone"
    Vi kör ju också med den kombinationen, fast jag funderar på att sälja cityjet-delen, sonen vill ju bara sova på mage eller sida nuförtiden och ska vi iväg och jag vill ha en lättare kombination så tar jag softyn istället. 

Är det dumt eller kommer jag få behov för den igen, den var ju oslagbar i början när vi gick från liggdel till sittdel, han kunde sitta upp i cityjeten redan vid 3månader och behövde inte ligga ner precis som han ville.  
  • t0va

Smart sng försäljning ihop med nitton har jag inte tänkt på, något mer barn blir det troligen inte jag vill ha hund, kan den åka vagn? ;)

• t0va
    ss24 skrev 2011-06-21 09:25:55 följande:
    Nu kommer jag med en fråga till, men hoppas att någon kan svara =). Har nu inhandlat en begagnad EL Nitro City i jättefint skick och är supernöjd. Men skulle vilja ha någon fin sittdyna till den och har kikat på bojakikas dynor. www.123minsida.se/bojakika/52395941 Det står i annonserna på tradera att den ska passa till Emmaljunga, men får inte helt ihop det med måtten på själav sittdelen (där barnet har rumpan, ej ryggmåtten). Någon som har en sådan dyna till en nitro? Tycker de är jättefina och vore kul med en färgglad dyna till vår silvercheckvagn. Eller har ni andra tips på fina liknande dynor?
    Japp jag har en sån i min nitro. Det som är med den är att sittdelen är ca 2cm kortare än på vagnen men eftersom allt är mjukt så gör det varken till eller ifrån. Däremot så behöver man kanske sätta fast den på något sätt högst upp. Jag har tänkt att sy dit remmar som jag sen kan fästa i pinnen som går på ryggen på baksidan. 

Kan fota ifall du vill se mer exakt hur det ser ut.  
  • t0va

jo hålen för axelremmarna är lägre än på emmaljungas orginaldyna, så den är perfekt för små barn men har man större så behöver man kanske ett hål till högre upp fast om du ska beställa så kanske hon kan sy ett hål till. Vi använder inte axelremmarna så för oss är det inget problem. har några bilder i mitt galleri men kan lägga upp på skillnaden i längd på sittdelen. http://www.familjeliv.se/Hem/t0va/galleri.php?cur_album=Standard

• t0va
    ss24 skrev 2011-06-21 22:45:03 följande:
    Ser ju jättefint ut! Du får jättegärna lägga upp bild på skillnaden! Såg att du hade axelremmarna i översta hålet. Hur långt är barnet på bilden?
    Sådär nu ligger en bild på glappet emellan om man viker dynan där den är sydd för att vikas och sen hur högt upp den går. Mätte och från översta hålet upp till axelremmarna går in till baksidan är det 10cm. 

På bilden är sonen ca 9månader och 75cm, han har dock ha remmarna på mellersta hålet när vi använder axelremmarna, på emmaljungas quadrodyna så blir det ungefär som i lägsta hålet. 
  • t0va
    yodi skrev 2011-06-22 17:10:38 följande:
    då är en emmaljunga nitro city i färgen forest beställd
    :) 
    Och jag håller på att sälja av för fullt, kommer en och ska titta på sulkyn och förhoppningsvis köper den. Imorgon ska jag åka och lämna paraplysulkyn, scootern gick i förrgår. :D 
  • t0va
    yodi skrev 2011-06-22 18:18:46 följande:
    ett av sambons krav för en ny vagn var att jag skulle göra mig av med någon av de gammla, så jag ska börja fota och lägga ut på blocket.
    mm... jag försöker göra honom glad så jag kanske kan få en scooter s i höst ;) 
    Blev av med sulkyn, så nu har jag bara 2 vagnar kvar hade 5 förut. Fast de här 2 är ju de som används, sen har jag city jet sittdelen också så 2.5vagn kanske man kan säga. 
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare