Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

"anonyma" vagnmissbrukare

Junie! Bugaboo. Köp begagnat med vinterhjul till oxå så uppfyller den alla era kriterier.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Junie skrev 2011-09-05 00:02:54 följande:
    Lindadjo; tack för tipset! Är det bara begagnade som det finns vinterdäck till eller går det att köpa till nya också?

Imsel; tack för alla tips! Ska kolla upp duon! Teutonia har jag hört flera som har sagt att den vält (!) så sån vågar jag inte köpa :) om citycrossen har plastiga däck så åker den också bort...

Men Bugaboon och duon ska absolut klämmas på! Tack så hemskt mycket hörni! *skriver lista* ;)
    Självklart går det att köpa till nya oxå De nya bugaboo-vagnarna har dessutom inte lufthjul i de stora bakhjulen. Utan de är fyllda med annat. Men det är ändå gummidäck, alltså inte plastiga och så som många andra däck är.
    Vinterhjulen är däremot fortfarande med luftslang. Men jag har haft jättemånga vagnar med lufthjul i många års tid, och har aldrig hittills råkat ut för punktering. Peppar, peppar!
  • Lindadjo
    Uliise skrev 2011-09-06 06:42:16 följande:
    i want to have a kid: Varför sålde du inte vagnarna istället för att slänga dem?!
    Undrar jag med...
  • Lindadjo
    Madebyday skrev 2011-09-06 17:34:16 följande:
    Behöver tips på 3-hjulingar som inte är några heavy-monster och inte för dyra.
    De ska ha stora hjul och låsbart framhjul.
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Så är det någon som har några bra tips?!
    Ska du springa med den så rekomenderar jag en riktig jogger-vagn. En vagn med typ cykel-däck på. Vanliga 3-hjulingar är inte att rekomendera *vet av erfarenhet*
    Typ en sån här, http://shop.alltforforaldrar.se/vagn-babyjogger-performance-singel.html

det finns säkert billigare varianter oxå. Har för mig att biltema har haft någon...
  • Lindadjo
    Madebyday skrev 2011-09-06 22:23:32 följande:
    Lindadjo: det är just en sån vagn jag INTE vill ha. Vill kunna använda den i vardagen också!

Ja, jag hade inte sprungit med någon vanlig vagn iallafall. Eller snarare, jag har redan gjort det, en kort bit bara, ingen löparrunda, och det slutade INTE bra.

Köp en vanlig trehjuling du, men lämna barnet hemma när du är ute och springer då i såna fall.

• Lindadjo
    Norrlandssyster skrev 2011-10-16 11:00:39 följande:
    Hoppas det är okej att jag slinker in här, tänkte höra om det är någon här som hunnit känna på urban jungle +one? Tycker den verkar toppen!
    Jag har inte hunnit känna på en än, bara sett bilder på den. Men det jag undrar är hur barnet bak ska komma i vagnen? Måste man lyfta i barnet uppifrån? Det ser ju ut som en påse som barnet har fötterna i.
  • Lindadjo

Oliviahh. Jag som trodde jag var "knäpp". Men 5 vagnar innan barnet ens är född, det slår allt
    Jag har precis köpt vagn nummer 23 iallafall, ska dock tillägga att jag INTE har alla 23 vagnar kvar i min ägo hahaha.
    Vagn nummer 23 blev en liten bugaboo bee+. Och jag tror jag är kärHjärta

• Lindadjo

Just nu har jag 4 vagnar i min ägo, men en av de är till salu.
    Det är bara 2 vagnar jag använder just nu, och det är bugaboo Frog (vardagsvagn, promenadvagn) och så den här lilla bee (resevagn, extravagn, åka till affärenvagn).

I garaget har vi en enkel gamal sulky som vi kommer ha sen, när bebisen blir stor nog.
    Tror inte jag kommer köpa fler vagnar nu, men det har jag ju sagt förr... trodde helt seriöst att vagn nummer 2 skulle bli den sista jag köpte hahahaha... det blev bara 21 vagnar till efter det

• Lindadjo
    Movieprincess skrev 2011-11-04 22:38:32 följande:
    Oj oj 23st! DÅ är jag kanske inte så konstig jag då...har "bara" haft 10st.... dock "bara" 4st nu
    Tja, men jag har haft nästan 8 år och 3 ungar på mig att testa dessa vagnar, och bara en bråkdel av de har varit helt nya. Så jag har inte gått så mycket back på min hobby
  • Lindadjo

Var tvungen att kolla upp det nu, och det är bara 6 stycken av dessa 23 vagnar som varit nyköp

• Lindadjo
    Norrlandssyster skrev 2011-11-05 08:01:25 följande:
    Wingtear: då skulle den funka i vår ena bil iallafall. Hur blir buggan när man fäller ihop den?
    Bugaboo måste man dela i 2 delar för att fälla ihop den, det tycker jag är lite bökigt, men annars blir den ganska liten. Liggdelen förblir ju som den är, chassit blir ganska litet. Båda hjulen och styret fälls in åt samma håll. 
  • Lindadjo
    t0va skrev 2011-11-05 23:46:52 följande:
    Någon här som har erfarenhet av kronan sulky, jag ska iväg och kika på en på måndag och är jättesugen. Fick tom. ok från sambon. Förvånad 

Hur funkar bee med de små bakhjulen, jag är lite allergisk mot så små hjul men inomhus antar jag att det funkar finfint.  
    Det är ingen vagn jag väljer för att gå på promenad med, men att ha som extravagn, eller i affärer, då är den helt perfekt. Upplever inte bakhjulen som så små som de ser ut att vara. Det är ganska bra fjädring på de, så det blir rätt behagligt att köra med vagnen.
  • Lindadjo

Ventilen sitter väl fast i slangen? och så tittar den ut genom ett hål, så det ska ju gå att dra den lite åt sidan om den inte gör det? Det är väl väldigt sällan den sitter fast i själva fälgen, eller vad jag ska kalla den?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare