Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

"anonyma" vagnmissbrukare

Tror jag måste byta slang i mina bakdäck med (bugaboo, så det gäller ju bara 2 däck), ena däcket har nämligen bilventil nu och den andra har cykelventil...dessutom verkar det som att de förlorar lite luft, för jag pumpade däcken hårda när jag köpte vagnen, men nu är de inte alls så hårda längre. Det är ju inte punka, men ändå...

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Alexis mamma skrev 2011-08-09 21:50:34 följande:
    Ni som vet allt! ;) Var o handlade på Ica idag o fick syn på en kopia på en Phil and ted, det stod Baby go på sidan på den och bromsen såg ut som den på urban jungle (o så var den röd), Har googlat mrn hittar inget, nån som vet nåt om vagnen i fråga?
    Kan det ha varit en Britax? Vet dock inte om det står baby go på sidan på den?..

http://www.jollyroom.se/varumarken/a-d/britax/britax-syskonsits-b-dual-venetian-red.html
  • Lindadjo
    Alexis mamma skrev 2011-08-09 23:05:56 följande:
    nej det var det inte såg nästan precis ut som en p&t

Humm... *kliar mig i huvudet*... och du är säker på att det inte var en p&t? *dum fråga*
  • Lindadjo
    imsel skrev 2011-08-10 15:49:34 följande:
    Lindadjo: Visst har du/hänger du i retrovagnstråden?
    Har sett några av dina vagnar och jag gissar att det är därfirån. Om det inte är från SB?..

Jag var mycket där förut, men sen avtog intresset lite, för att gå över till nya vagnar Flört
    Jo, jag hängde där förut Roligt att du känner igen vagnarna.
  • Lindadjo
    Louisidora skrev 2011-08-12 17:30:44 följande:
    Hej!!

Till alla er proffs, någon som har koll på bugaboos utbud och kan hjälpa mig med en sak?

Jag bokade en bugaboo all black och hämtade ut den för några dagar sedan. Bromsen är RÖD! Skall den vara det? De vagnar jag sett på nätet har en vit broms. Någon som vet?

Jag är rädd att damen i butiken inte haft vagnen inne, och "plockat" ihop en "all black" till mig, som egentligen inte är en sådan.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
    Mvh
    Osäker på det.. ställ frågan i bugaboo-tråden, där finns garanterat någon som kan svara

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51213267.html
  • Lindadjo
    Mamma matte hustru skrev 2011-08-18 10:16:43 följande:
    ÅH är så sugen på en till men får väl hålla mig i skinnet. Ville sälja sista tvillingvagnen men då ungj*vlar snott vårt regnskydd blir den nog svårsåld :(
    Det ska väl inte vara några problem att sälja en vagn bara för att den saknar regnskydd?
  • Lindadjo
    EmmaKlemma skrev 2011-08-17 23:46:39 följande:
    Samma här har 2 barn äldsta är 3år, idag köptes barmvagn nr 17 Bugaboo Frog. Får se om det blir min sista =)

Jag hoppas att min sonens frog ska bli den sista... det är vagn nummer 22 i köpesordning. Men faktiskt den enda jag köpt till nya bebisen. Så de 21 vagnarna innan är det mina 2 äldre söner som använt
    Maken är skepiskt till att jag ska kunna hålla mig till en vagn den här gången, men den är ju väldigt lätt att variera så man vet ju aldrig. Dessutom har jag ju 2 andra vagnar kvar i min ägo.
    Time will show.
  • Lindadjo
    Angie75 skrev 2011-08-22 17:24:27 följande:
    Hello, ni verkar vara hejjare på vagnar Flört och vill då bara bolla med er.
    Till min snart 1-åriga tös har vi en Brio happy som vi är väldigt nöjda med även om den är tung och ibland lite klumpig, nu har jag börjat fundera lite på en framåtvänd vagn och då funderat på en UJ istället för sulky.
    Mina argument är att vi bor lantligt då vill gärna ha en vagn som tar sig fram över stock å sten å snö, gärna med snurrhjul fram så man slipper "lyfta" när man skall svänga, samt fullt liggläga då hon ofta sover ute i vagnen, samt att jag tycker den är snygg, hade valt den från början om den hade haft vändbar sittdel.
    Tror ni jag är på rätt bana med en UJ el finns det andra alt?
    Easy Walker är också ett trevligt alternativ till UJ, tror den ska vara något smalare över bakhjulen. Sen finns det ju mindre varianten av UJ. Swiften.
  • Lindadjo
    t0va skrev 2011-08-30 22:06:52 följande:
    Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt? 

För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.  
    Självklart kan man sy själv. Det finns dessutom speciell tejp som man tejpar på insidan av sömmarna med för att få de vattentäta. Eller så köper man begagnat regnskydd, så blir det inte svindyrt.
  • Lindadjo
    stor grön drake skrev 2011-09-01 21:29:38 följande:
    VArt kan man få tag på det?
    Seriöst, jag har en unge med lite udda proportioner, och vi (jag och mamma) skulle gärna sy ytterkläder själva, men det finns inget här att täta sömmar med. Ibland blir man förvånad att sybutiken har vliseline nästan... de sattsar mer och mer på inredning, kläd-tygerna minskar varje år och priserna är hutlösa, billigare att köpa (och då menar jag märkeskläder typ Tutta, Esprit m.m.)

På vgnfronten är jag helt tillfredställd just nu. Eller... skulle gärna ha en annan färg på edgen, men det har jag velat hela tiden, svart/silver är lite för tråkigt för min smak, pro Forresten och framför allt apple/gray är de jag vurmar mest för. Men här går ju en edge från 2007 (använd av två barn) för 4000 utan att någon blinkar, de slåss typ om den... Sjukt, helt sjukt!
    Du kan tex beställa det från stoff och stil. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_id=5760&articleid=24124
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare