• JwJw

"anonyma" vagnmissbrukare

När ni ändå pratar om teutonia ;) ska göra mig av med  min sittvagn med skötväska,fotsack o regnskydd köpt 31/3 och använd en månad vad är rimligt tror ni?=)

• JwJw
    neele skrev 2011-05-29 14:58:34 följande:
    Oj, har du bara använt den i en månad? Köpte du den ny? Är det Fun-vagnen som du inte gillade så mycket Flört
    hahah ja de va ett impulsköp åkte dit för o köpa en annan egentligen o kom hem med en fun....bajs :P ja köpte den ny =)
  • JwJw
    Uliise skrev 2011-05-30 07:27:53 följande:
    Kolla på blocket vad de tar för liknande vagnar+ tillbehör
    de skiftar ju så oerhört vissa vill ha runt 6000kr och andra 2000 iof inte samma årsmodell men ändå =) kastade ut den för 3500 är ju ca halva priset iaf va tror ni om de?
    Jessika82 skrev 2011-05-29 21:09:37 följande:
    Min försäljning av brio sing går trögt....
    Tycker de verkar gå väldigt trögt över huvudtaget på blocket just nu många som får sänka priser och mycket som annars brukar gå snabbt ligger kvar jättelänge
  • JwJw

jaaa nu är äntligen teutonian borta;) och de kliar efter att köpa en ny...funderar på en edge,happy,joy eller cerox 360;) hehe. Ja så måste ja köpa resevagn vilket jag finner tråkigt rasselvagnar blää

• JwJw
    imsel skrev 2011-06-06 22:27:00 följande:

Jag skulle vilja ha en brio spin

Såg en när jag jobbade (matbutik) och gick runt extra mycket bara för att titta närmare på den B)
    Nån som vet hurdana däck den har?
    Tyckte inte dom såg så plastiga ut, utan lite mer som gummi! Kan det stämma??

Kommer säkert inte köpa en sån..men jag måste ju ha lite fler drömmar än en bugga :-P

kikat på dom ja me såå fina ;D men tycker sonen är förliten för framåtvänd :) tror de är såna där punkteringsfria iaf
  • JwJw
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:26:08 följande:
    tuyghOskyldig

Jag har börjat smygleta efter ett emmaljunga city cerox 360 chassi... säg inget till min man...
    hahah ;D
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 08:42:51 följande:
    Jag ser aldrig några Emmaljungavagnar här nere, vad är skillnaden på City Cerox 360 och Nitro City? Om man kollar på google så ser dom så lika ut.
    Handtaget är lite format på  nitro,  ceroxen har vändbart styre, är bredare väger lite mer och sen har ja för mig den har en annan broms. Det är ju nitros föregångare
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 08:54:02 följande:
    Jaha okej! Fram tills igår visste jag faktiskt inte ens att Emmaljunga hade fler modeller med svängbara hjul, jag trodde de bara hade Nitro City, och Kangaroo med ett stort
    haha inte lätt dom har även ozone de är samma chassi som nitro men annan sittdel. Funderar själv på o köpa en cerox 360 men svårt o avgöra om man ska köra på 4 fasta eller två snurrbara allt har sina för och nackdelar;)
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 10:48:07 följande:
    Ozone hade jag inte heller sett! Ärligt talat gillar jag inte utseendet på de vagnarna, gillar mer de klassiska Emmaljunga med fyra fasta hjul. Ska bli intressant att komma till Stockholm i sommar och kolla in vagnarna där
    haha ja de är säkert lite annan "vagnkultur" ;)
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 11:02:53 följande:
    Jag vet inte, men jag tror det Har en känsla av att det är mer Emmaljunga, Brio och så. Här är det mest Quinny, Teutonia, Hartan, Hauck och tretusen olika "plastvagnar" som ska likna något populärt märke. Fast jag vet inte, jag har inte varit i Stockholm sen 2005
    haha;) säkert många bugaboo och sådan med =)
  • JwJw

Ingen här som haft en graco mirage? =)

• JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-11 21:24:13 följande:
    Ngn som hr brio sing? För/nackdelar?
    Jag måste faktiskt säga att jag som är tokkräsen på vagnar och hade en teutonia fun på bara 53cm innan jag köpte min sing har gillat den, så det där med bredheten måste verkligen inte vara dåligt...går du i affärer varje dag så kanske den inte är optimal men den är underbar ute. Jag har aldrig någonsin varit med om att singen varit på G att tippa eller något sådant, den stora korgen under är underbar verkligen. Det här med fjädring min teutonia var minst lika kass på fjädringen måste jag säga. Suffletten är lite kort men det är även brio happyn med jag har löst det så att jag har ett solnät på jättesmidigt och skyddar för uv. samt så kostade det bara 100kr.

Fördelear:
    Hög
    Tippar inte lätt
    Stora framhjul
    Lätt att ändra läge på sittdelen
    storkorg
    Blir välidgt liten ihopfälld

Nackdelar:
    Bred (behöver inte va en nackdel, beror på vad man använder vagnen mest för)
    kort sufflett
    Lite dålig fjädring (ända ja hittat med bra är brio go)
  • JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-12 09:10:10 följande:
    är 1300kr för en sing 2009 bra pris? EN lila
    Ja det är hyfsat bra pris här får sitt och ligg 09 på runt 2000kr så men priser varierar runt om i landet
  • JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-12 14:22:09 följande:
    Är bara sittdel med regnskydd till. Tänkte isåfall kolla om jag får den för 900kr
    Ja skadar inte att pröva =)
  • JwJw

Varit lite frånvarande ett tag här =)...tillbaka i banorna på ny vagn men kan inte bestämma mig.....har kikat på maxi cosi mura 4, 2me casablanca, tako jumper och nitro ingen som har nå erfarenheter här? =) nitron känner ja är lite dyr egentligen ;D

• JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-08-10 23:00:23 följande:
    Jag har nitro! Ser bara fördelar. Nackdelen är svåråtkomlig varukorg men jag ahr en 2010. Undrar just om de inte rättat till det åt det bättre från 2011,eller så har ajg drömt
    En sån liten detalj kan man ju faktiskt leva med el iaf jag =) den är ombonad och mysig med nu inför vintern med
  • JwJw

Ägare till en rosa ozone nu hehe=) går dock redan i bytartankar kan man inte bara känna sig helt nöjd för en gångsskull

• JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 16:41:47 följande:
    Höll på att köpa en Happy pink ozone men de hann sälja den innan jag kom och tittade på den. Kanske var lika bra det så nu får ajg behålla min vita nitro!

Hur många här har en ozone? Gillar ni den?
    gillar min =) dock blir det varmare i dom än andra vagnar=) vid ryggen men det är ju på både gott och ont..ska antagligen byta min happy pink mot en nitro just för att ljusa färger blir så lätt smutsiga
  • JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 18:09:03 följande:
    Hur har din happy blivit vid fotstödet? För det går väl inte att vända på tyget där? Varför vill du byta till nitro från ozone då?
    Jo då inga bestående fläckar men å andra sidan inte så gammal heller den är köpt i mars typ.. Ska byta för att jag tycker det mycket lättare syns smuts mm eftersom färgen är så ljus och sonen är en lortgris;) Jobbigt att behöva oroa sig för permanenta fläckar
  • JwJw

ska ju byta min ozone sittdel i pp happy pink..men tror ni vagnen blir värd mindre vid en försäljning om man går med på ett byte till en icke pp färg?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare