Inlägg från: Alexis mamma |Visa alla inlägg
  • Alexis mamma

"anonyma" vagnmissbrukare

Tröttimössan skrev 2011-02-16 15:18:40 följande:
    Jag har en sitty från ca 98 som jag håller på att klä om, och en Brio Ideal från 96 som är i nyskick i marin. Och en Teutonia Timmy 05 och en Primus 05 i samma färg så man kan ha  sama tillbehör till båda oxå helt i nyskick. Alla är begagnade köpta från Blocket. Har oxå haft en äldre vagn av okänt märke och en Mistral 04 som jag har skänkt/sålt.
    MEN inga barn än :-S Fick mf igen i söndags... Jobbar vidare på bäbisverkstaden medans jag rår om min lilla vagnpark. Älskar barnvagnar!!!! {#emotions_dlg.flower}

Kul att läsa om era "laster"
    nää vad tråkigt....hoppas verkligen att det vänder för digoch att ni oxå får en liten såsmåningom!
  • Alexis mamma

Nån här som råkar ha en suflett i svart/silver-färgen från 04 till en emmaljunga cerox till salu? Eller en komplett klädesel i annan färg? Även intresserad av en såndär varukorg i nät om nån råkar ha en sån liggande....Eller en icke solblekt "reservdelscerox" för under tusenlappen?

• Alexis mamma

oddervagnen fanns inte kvar men jag tycker deras retro e finare, men min favorit är simo classic i vitt fast den e väl kanske norsk eg men jag hade en dansk variant, stor med rejäla bromsar, o guuuud vad jag ångrar att jag sålde den!!!

• Alexis mamma
    Uliise skrev 2011-03-02 21:43:20 följande:
    Ja den är fin, men om du gillar den designen så borde du söka på Emmaljunga Gondol, en riktig retro i samma stil som Simon!
    har haft en sådan till dottern, såg att den var ute på blocket nu igen, t.o.m mon säljbild, tyvärr hade sufletten blivit solblekt. Den var kanon, särskilt eftersom jag kunde sätta 3,5-årige storebror vid fotändan utan problem på kortare promenader när han var gnällig ;) Men sålde den till förmån för min högt älskade silver cross...
  • Alexis mamma

är det någon här som vet hur mkt en ny klädsel till urban jungle kostar? Passar klädsel från en äldre med icke svängbart framhjul till en nyare modell?

• Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 18:15:50 följande:
    Hej slänger in en fråga till er ni verkar ju ha lite koll på diverse vagnar...

Det är som så att vi ska ha vårt första barn i sommar och jag sitter och kollar på diverse vagnar för att försöka komma på vilken vagn som skulle passa oss. Så det jag undrar är har någon av er erfarenhet av Akta Grack Trekko? Har ni haft den från nyfödd med lift eller som sittvagn när de blivit större? Vad tycker ni om vagnen, är ni nöjda med den eller vad är fel på den? svara gärna med för och nackdelar.

Tackar sara
    Den skulle jag adrig använda till en nyfödd, då du inte kan ha barnet mot dig. När den är nyfödd spelar det kanske inte så stor roll då den mest sover i vagnen men sen när den blir lite större o börjar vilja se sig omkring blir det för många intryck för bebisen om den sitter framåt och inte ser dig. Dessutom verkar det vara en stor o klumpig vagn för att vara en trehjuling.
  • Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 18:43:17 följande:
    så det är inte bra att sitta framåt så tidigt helt enklet ok men när man har liften till de nyfödda så vänder man sufletten så barnet ligger mot dig. men det är ju bra att veta iaf ska kanske fundera om...
    ja, det är en fördel om man även kan ha barnet sittande mot sig, det kommer du att vilja ha - och då slutar det bara med att du måste köpa en till (och det är inte säkert att du blir somm oss och blir barnsligt förtjust i att samla på dig vagnar - fast man vet ju aldrig ;)

Jag har listat tips att tänka på när man ska köpa barnvagn på min blogg modefordeminsta.blogspot.com
    Listan är nånstans längst ner, kanske kan vara bra som ett stöd. Vad ni ska välja för vagn beror helt o hållet på era behov och hur ni bor. 
  • Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 19:12:14 följande:
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
    Jag har en emmaljunga cerox från 2004 till salu, billigt, som du kan kombinera med lift. Dock saknas varukorgen men det borde gå att få tag på.
  • Alexis mamma
    Tröttimössan skrev 2011-03-24 14:25:01 följande:
    DU MÅSTE FOTA! ÅÅÅ I VILKEN STAD?! Förvånad Skrattande
    e d den som har en hel del annonser på ebay tro?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare