Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Hur farligt är T-röd?

grustag skrev 2011-02-07 17:00:41 följande:
    Driver du med oss eller?
    T-doja är inget annat än vanlig etanol som smakar förjävla illa, främst tack vare bitrexen.
    Haha ja man måste vara riktigt desperat om man dricker t-doja, jag prövade att dricka t-röd påskoj för några år sen och jag kan säga att bitrex är verkligen inget som är lätt att dricka.
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2011-02-08 13:44:37 följande:
    Nu tänkte du kanske inte på att 95%ig sprit är en smula lättare att överdosera.
    Fast du får lägga till bitrexen här. Jag tror faktiskt inte det är möjligt att dricka så mycket t-röd att man överdoserar för man får knappast i sig mer än fyra. Det går liksom inte att dricka hela flaskan av misstag, man får aldrig ner en sådan mängd. Folk förstår nog inte hur bittert det faktiskt smakar.
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2011-02-09 16:14:54 följande:
    Räkna på hur mycket (stor mängd) alkohol du behöver få i dig för att överdosera och jämför mängden mellan 40% och 95%ig sprit. Kolla hur mycket en munfuill vatten är sen och du bör kunna överdosera på väldigt små mämngder.

Det går att neutralisera bitrexen med rätt tillbehör.
    Men gör det själv istället och visa dina uträkningar.
    Man får knappast i sig tillräckligt för att överdosera. De flesta får nog inte i sig 4cl ens.
    Det går knappast att neutralisera bitrexen utan tillgång till kemilabb.
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2011-02-09 16:49:25 följande:
    Jag sa inte neutralisera, som sagt tidigare det går fint med piggelin.
    Har du själv testat med piggelin?
    Jag vet att den där knarkaren i Uppsala gjorde sig känd på youtube med t-röd och piggelin men det knappast så att det går fint att dricka det sen. Du får fortfarande inte i dig mer än nån enstaka snaps.
    Att dricka det utan något annat att dölja smaken med är nog i princip omöjligt.
Svar på tråden Hur farligt är T-röd?