Inlägg från: Thaleia |Visa alla inlägg
  • Thaleia

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Peppa ett barn till att bli homosexuell?? Det var det dummaste jag hört...för att uttrycka mig milt!

Och ja, jag skulle självklart kunna tänka mig att läsa dom böckerna för mina barn! Ska f'n gå in och beställa ett par nu medetsamma!

• Thaleia

Pullan88:
    Ingen har sagt att du är dum i huvudet däremot är din åsikt om att man kan peppa ett barn till att bli homosexuellt dum. För då förutsätter du att det är ett val att bli homosexuell eller ej...

• Thaleia
    Lite Av Varje skrev 2011-01-23 15:48:51 följande:
    Som många har sagt innan: Varför skriva massa om homosexualitet ? För det är ett problem?
    Det är ju bättre att bara berätta om det.

Jag kommer BERÄTTA att det finns homosexuella men majoriteten är heterosexuella.
    Det är ju precis som att läsa en bok? Jag behöver inte försköna mina ord utan jag kan berätta precis hur det är och hur det går till.

Jag behöver inte fega och ta till böcker om "speciella personer"
    Så för att man läser böcker så betyder det att man inte pratar med sitt barn om ämnet utan bokens hjälp...?
  • Thaleia
    Lite Av Varje skrev 2011-01-23 15:49:38 följande:
    Fattar inte varöfr folk blir så upprörda över att jag hellre väljer att berätta om homosexualitet istället för att visa en liten söt förskönad bok om det!?
    Tycker den enda som verkar upprörd i sina inlägg är du!
  • Thaleia
    dannya skrev 2011-01-23 15:57:58 följande:
    Varför är hennes åsikt dum?
    Jag håller med henne i allt!
    Barn tar in allt dom hör och ser, barn är mycket formbara och du kan göra så ett barn kan tro att hon/han är homosexuell, det hoppas jag att du är medveten om:)

Ja och fastän du håller med henne fotsätter åsikten att vara dum! Det ändrar inte på saken!
    Och din åsikt om att man kan forma ett barn till att tro att det är homosexuellt är dum, löjligt och ganska skrattretande!
  • Thaleia
    dannya skrev 2011-01-23 16:10:30 följande:
    Jag skulle inte tro det, jag vet inte om du hört talas om hjärntvätt?
    Om du kan forma ett barn till att döda sina egna föräldrar tror jag nog att du kan hjärntvätta ditt barn till att bli homosexuell!

Nu är jag inte paranoid, och anser att min son blir bög bara för att han läser en bok, men jag anser att det är fel budskap i sådana böcker, självklart det händer men man ska inte måla upp bilden till att det är något bra att vara, jag respekterar homosexuella, men hade inte läst böcker om det. 
    Ja, vad ska man säga?? Hjärntvätta sitt barn till att bli homosexuell??
    Just din mening "man ska inte måla upp bilden till att det är något bra att vara" säger ju egentligen allt om din syn på homosexualitet och därmed också den synen du har om hjärntvätt och att forma barnet till det.
  • Thaleia
    dannya skrev 2011-01-24 12:27:33 följande:
    Jag är ingen expert i ämnet, så det får du fråga någon annan, så sluta med dessa frågor till mig nu tack:)
    Men då måste du vara expert inom homosexualitet eftersom du är så övertyfagd om att just det går minsann att peppa ngn att bli?
Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?