Lite Av Varje skrev 2011-01-23 15:45:14 följande:
Så du vet vilka böcker som finns i min bokhylla?
Vi har allt möjligt! Det ENDA vi inte har är homoböcker - är det det enda man ska ha enligt dig!?
Vi har KNAPPT en enda prinsessbok. Jag har svårt att tänka mig vad det skulle vara.. hmm..
nej inte en enda faktiskt!
Kanske den hon fick i doppresent, jag TROR det var en prinsessa med..
Annars har vi det mesta i bokhyllan! Och går till biblioteket och lånar det MESTA där med.
Så snälla, sluta döm innan du vet fakta!
har jag sagt att jag vet vad ni har för böcker? isf bör du läsa igen. du är väldigt snabb med att tro att alla dömmer dig. jag ahr inte sagt något om vad man ska och inte ska ha men ajg anser att man ska ge barnet stor variation och varför inte läsa en bok där någon av huvudkaraktärerna är homosexuell? Tycker inte det är fel när boken handlar om prinsessor, drakar osv helelr men som sagt, variation är otroligt viktigt
Lite Av Varje skrev 2011-01-23 15:46:04 följande:
ja, och vill ni göra det är det erat problem!
göra vad? peppa mitt barn till att bli precis den hon är och vill vara? man kan inte peppa ett barn till att bli homosexuell, ens sexuella läggning är medfödd, tror snarare att man gör åt motsatta hålelt allt för ofta, peppar dem til att bli heterosexuella och får dem att känna att de inte duger riktigt om de inte är just hetero