Inlägg från: Helle333 |Visa alla inlägg
  • Helle333

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-22 18:59:43 följande:

Böcker från: www.sagoliktbokforlag.se/Sagolikts%20Genuspak... 

Prinsessan Kristalla
    Prinsessan Kristalla vill inte gifta sig med en prins utan finner kärleken i en flicka från folket, svärdsmiderskan Vilda.

Kalle som Lucia
    Kalle vill vara magisk och strålande och vacker och ha ljus i håret, som lucia...

Jösta och Johan
    Giraffparet Jösta och Johan vill ha ett litet barn, men det är svårt eftersom de är av samma sort, likadan och likadan. Så de ger sig ut på savannen för att leta efter ett barn...

Junior börjar förskolan
    I uppföljaren till Jösta och Johan börjar giraffparets lilla dotter krokodilen Junior på förskolan. Men vill de andra barnen ha henne där när de ser vad hon är..?

Vem kan älska Ella?
    Uteliggaren Elvira hittar babyn Ella i en korg med skylten "Vem kan älska Ella?" och tar hand om henne... tills det att hon en dag dör och 6-åriga Ella ger sig ut i staden för att hitta en ny familj...

Absolut. Jag fick Prinsessan Kristalla vill inte gifts sig med en prins. Den är ASBRA. Liksom Boken om en liten flicka som har två mammor och två pappor. Minns inte vad den heter... Malins mamma gifter sig med Lisa? Kan det vara så den heter? Bra är den iallafall.
    Efter att ha läst den lilla korta texten du skrivit om dem andra böckerna så ja jag vill läsa dem för mina barn i framtiden när jag får några
Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?