• Cecci78

Ni som använder/använt babysense 2.

Nanniii skrev 2011-01-13 21:39:02 följande:
    uuusch , jag är faktiskt lite nervös om jag ska vara ärlig !:)
    men det är väl så när allt är så nytt, man vill ju gärna inte att det ska larma i onödan.
    Den ska ligga på sängbotten ?!
    Förlåt om jag ställer massor med frågor.

Nu är det så att jag har en massa handdukar och sånt runt honom när han sover för att han inte ska förflytta sig neråt . Kan den känna av dessa handdukar?! Det gäller ju att inte dom ligger på plattan tillsammans med honom ju ,men visserligen , den är ganska liten så endast han räcker till :)
    ja på botten, jag tror inte den känner av handdukarna, det är ju inget som rör sig. Vi had bara en platta hela tiden tills vi tog bort larmet när hon var 2 år (ja det blev kvar av vana). Viktigt att veta är att man INTE kan ha larmet i vagn eller vagga, det känner av rörelserna och registrerar dem som andning.
  • Cecci78
    Nanniii skrev 2011-01-13 22:11:14 följande:
    Okej tack så mkt!!
    Känner den av andningen genom resårmadrass och bäddmadrass? Han rör sig ju inte alls när han sover.
    Tack för rådet, jag ska endast ha det till sängen :)
    har ni det i spjälsängen? Vi hade bara vanlig ca 8-10 cm madrass där. Maila företget o fråga om du är osäker.
  • Cecci78
    Lua72 skrev 2011-01-13 22:10:29 följande:
    Handdukarna är inget problem.

I stillastående vagn går det ju bra, typ om den står på inglasad altan. Så har vi haft det.
    andningslarm.se rekommenderade inte det när jag frågade eftersom vagnen kan gunga av vinddrag eller av vibrationer i golvet
  • Cecci78
    Nanniii skrev 2011-01-13 22:57:14 följande:
    Har det i spjälsäng, men kollade resåren och bäddmadrassen tillsammans och det var inga 20cm i tjocklek där inte. Så då bör det ju vara okej att ha den på sängbotten trots att han inte väger så mkt . Har testat nu och den ger utslag om jag lyfter upp honom då den är på. Men trots att larmet sätts igång så blinkar det gröna . Men kanske inte lika ofta om jag tänker efter ! Vilket ljuuud. Nåja , nu kanske jag ska försöka släppa min oro litegrann iaf. Har mått så uselt över att ngt ska hända lillen. Helt otroligt hur den kan känna av minsta lilla ?

Har eran fel larmat ngngång?
    Den har larmat två gånger på 2 år men jag vet inte om det var fellarm eller om det var på riktigt, jag slet upp dottern i alla fall o hon andades:)
Svar på tråden Ni som använder/använt babysense 2.