• SandraP81

Ni som använder/använt babysense 2.

Nanniii skrev 2011-01-13 21:15:17 följande:
    För att förstå det hela rätt. Man lägger honom i sängen innan man sätter på larmet? , Då känner den av trycket och grön lampa blinkar?

Kommer den gröna lampan endast blinka när han ligger där?
    Om det sen skulle sluta vara aktivitet i sängen så känner sensorn av det? Blir den gröna lampan annorlunda då? , och efter 20 sek så går larmet?
    VAd jag minns så blinkar den gröna lampan när den känner av en rörelse (antingen av andning eller annat) dvs den blinkar inte i jämn takt utan lite ojämnt. Om det inte är någon aktivitet överhuvudtaget i sängen kommer gröna lampan inte blinka alls utan alla lampor är släckta. Efter 20 sek så låter det typ "tick tick tick" från högtalaren och sen går larmet. Testa så får du se! (med tom säng)
  • SandraP81

Ja lägg honom i sängen och sen sätter du på larmet. (Glömde första frågan)

• SandraP81

He he lite off topic kanske , vet inte hur många gånger jag flygit upp ur vår säng av att jag har hört det där "tick tick tick" då maken lyft upp barnet o glömt att stänga av larmet... så är man lättväckt så vaknar man innan det högljudda larmet går..

• SandraP81
    Nanniii skrev 2011-01-13 22:57:14 följande:
    Har det i spjälsäng, men kollade resåren och bäddmadrassen tillsammans och det var inga 20cm i tjocklek där inte. Så då bör det ju vara okej att ha den på sängbotten trots att han inte väger så mkt . Har testat nu och den ger utslag om jag lyfter upp honom då den är på. Men trots att larmet sätts igång så blinkar det gröna . Men kanske inte lika ofta om jag tänker efter ! Vilket ljuuud. Nåja , nu kanske jag ska försöka släppa min oro litegrann iaf. Har mått så uselt över att ngt ska hända lillen. Helt otroligt hur den kan känna av minsta lilla ?

Har eran fel larmat ngngång?
    Vårat har aldrig fellarmat, bara när vi lyft upp o glömt stänga av och när dottern kröp av plattan/ställde sig upp bredvis plattan. (Hade bara en platta i sängen, har man två tror jag inte det skulle larma då)
Svar på tråden Ni som använder/använt babysense 2.