• Kina79

Är ni nöjda med er Akta Graco Rally Sport?

Miss Lau skrev 2011-01-10 22:05:03 följande:
    Ingen aning om ifall det är inner eller yttermått eller var på stolen de mätt. Rallysporten är iaf bredare där man knäpper bältet, där hornen är (och där hornen saknas på Britax Adventure).
    Ja, fast efter Adventuren så kommer Rally sporten i bredd. Vi har en Adventure, den köpte vi för att den tar absolut minst plats i bredd. När vi sen behövde en till, så var jag inne på ytterligare en likadan, men den som behövde stolen satt mkt bättre i Rally Sporten, bältet hamnade bättre och tajtare (tack vare hornen), det halkar inte ur bältesklämman vid nackstödet, vilket det gör på Adventuren  - ofta

Så testa och se vilken som känns bäst i bilen och för barnet
  • Kina79
    Miss Lau skrev 2011-01-11 11:45:54 följande:
    Så olika man uppfattar det  

Jag tycker bältet sitter mycket bättre utan hornen och att det tvärtom är skitsvårt att pilla bältet ur bältesklämman på Adventuren, så pilligt att det är en nackdel eftersom vi ofta flyttar runt stolarna i bilen.
    Pratar vi verkligen om samma stolar? Har de ändrat nåt på bältesklämman på Adventuren? Måste googla och kolla....
  • Kina79
    Miss Lau skrev 2011-01-11 11:45:54 följande:
    Så olika man uppfattar det  

Jag tycker bältet sitter mycket bättre utan hornen och att det tvärtom är skitsvårt att pilla bältet ur bältesklämman på Adventuren, så pilligt att det är en nackdel eftersom vi ofta flyttar runt stolarna i bilen.

Vi flyttar också runt stolarna en hel del. Oftast sitter de stora tjejerna i baksätet, på var sin sida. Men när en vuxen till ska åka med, då flyttas Adventuren in i mitten - just för att den är lättast att flytta

Jaja, TS : Prova och skriv sedan o berätta för oss vilken du valde och varför

Svar på tråden Är ni nöjda med er Akta Graco Rally Sport?