Ni som vände barnen framåt tidigt, kan ni hjälpa mig?
Man får ej ha barn framåtvända före 4 års ålder. man får inte heller ha dom i framsätet! (bakåtvända) innan 4 års ålder! tydligen nå ny lag! så vänd inte stolen! för barnets säkerthet.
Man får ej ha barn framåtvända före 4 års ålder. man får inte heller ha dom i framsätet! (bakåtvända) innan 4 års ålder! tydligen nå ny lag! så vänd inte stolen! för barnets säkerthet.
Det är en ny lag som sagt!
Och polisen hade tydligen stannat massvis med folk som hade stolen i framsätet före 4 års ålder. Dom fick inte åka därifrån förens dom hade flyttat på stolen!
Dom sa de på nyheterna för ungefär en vecka sedan!
Ni verkar itne kunna läsa ;)
Men som sagt min mamma hade sett klippet. + många andra? så tror inte att alla andra också missuppfattat de ;)
För jag blev så besviken, för när nästa barn kommer så tänkte vi ha den äldsta fram. men nu tänker vi inte ha det, när de inte är säkert och när lagen säger så!
har ni svårt å läsa fortfarande? JAG har inte missuppfattat. det är min mamma och alla andra som sett klippet. så berätta, hur va det då?
Det klippet har jag med sett, men är nog inte samma som vi tänker på!
Hur som haver så ska man inte vända en stol framåt innan 4 års ålder.
går inte att se klippet!
men som sagt så ska inte stolen vändas innan 4 år. Skulle aldrig utsätta mitt barn för det.
Och sen sitter dom inte riktigt säkert i hela bilen förutom i mitten bak!
Ja kan du länka, kollar man t ex volvos stolar och rekomendationer så bör man åka baklänges så länge det är möjligt men är man då som min bonus väldigt lång för sin ålder finns det ingen möjlighet att åka baklänges. Då skulle hennes ben gå av.
Vi satte henne förresten framlänges i somras och då var hon 3.5 år.