• strojes

Ni som vände barnen framåt tidigt, kan ni hjälpa mig?

caaroooline skrev 2011-01-07 20:54:11 följande:
    Ni verkar itne kunna läsa ;)
    Men som sagt min mamma hade sett klippet. + många andra? så tror inte att alla andra också missuppfattat de ;)
    För jag blev så besviken, för när nästa barn kommer så tänkte vi ha den äldsta fram. men nu tänker vi inte ha det, när de inte är säkert och när lagen säger så!
    Länka gärna till klippet! Jag googlade nyss men hittade inget om något sådant.
  • strojes
    caaroooline skrev 2011-01-07 20:54:11 följande:
    Ni verkar itne kunna läsa ;)
    Men som sagt min mamma hade sett klippet. + många andra? så tror inte att alla andra också missuppfattat de ;)
    För jag blev så besviken, för när nästa barn kommer så tänkte vi ha den äldsta fram. men nu tänker vi inte ha det, när de inte är säkert och när lagen säger så!
    Både jag och min make har sett klippet nu och där sägs inget om att små barn inte får åka i framsätet. Tjejen i klippet fick hjälp av polisen att montera stolen rätt för att minimera ev skada vid krock.
  • strojes
    caaroooline skrev 2011-01-07 21:13:08 följande:
    jag vet inte ens om ni sett samma klipp! Men jag ska ha mina barn bak iaf! Känns inte så säkert å ha dom fram iaf, eftersom man kan konsentrera sig mer på barnet än på bilkörningen!
    Jag har sett de två klipp som det länkas till här i tråden. Något annat klipp hittar jag inte. Får inga träffar på någon ny lag när jag googlar.
    Om du har tid framöver får du gärna leta efter klippet för jag är intresserad av det.
Svar på tråden Ni som vände barnen framåt tidigt, kan ni hjälpa mig?