Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Varför ska man hålla på och testa droger? Vi har väl tillräckligt mycket problem med alkohol och nikotin som det är. Vi blir verkligen friskare av att greja med något nytt!*ironisk*

• Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-01-05 22:34:40 följande:
    Varför ska man hålla på och testa droger? Vi har väl tillräckligt mycket problem med alkohol och nikotin som det är. Vi blir verkligen friskare av att greja med något nytt!*ironisk*
    Eller något ytterligare då, om jag ska uttrycka mig korrekt. Hej, det glada sjuttiotalet!
  • Suck och suck
    Rorschach skrev 2011-01-05 22:49:59 följande:
    Varför ska man prova nya smakupplevelser kan man fråga sig, varför kan inte alla vara nöjda med köttbullar och brunsås ...
    Vi har för stora problem med alkohol och nikotin, därför bör en drog som saknar deras biverkningar (aggressivitet, cancer, döden, beroende) vara mycket välkommet ja.
    Så vi ska då förbjuda alkohol istället? Och nikotin?
    Alltså jag är van vid det rus som man får av alkohol. Det ruset kan jag hantera. Även om det är sällsynt med hallucinationer av hasch, så klassas den som en hallucinogen drog.
    Som sagt. Många som missbrukar vill testa på allt och verkar hamna i ett farligt blandmissbruk. Det är väl de man har sett.
    Men du menar att det finns "renlevnadsmänniskor" som bara håller sig till hasch sen då?
    Jag har själv inte speciellt stor erfarenhet av droger så jag är ingen vidare expert att diskutera med.
    Har aldrig tagit ett bloss på en vanlig nikotinerad cigarett.
  • Suck och suck

Om vi nu ska diskutera drogen som sig lite mer ingående -Jag som inte är insatt! - Jag tycker att just hascheuroforin som infinner sig, som då ska vara den tillfredställelse man känner med drogen, verkar vara lite okontrollerad och den kanske passar vissa, men jag tror att den påverkningen är "mer individuell" i vad man klarar av.
    Sen kan ju själva avtändningen gå hur smidigt som helst, och biverkningarna vara helt smärtfria så man är på topp dagen efter. Men då dessa strikt vetenskapliga studier som har som helhet sett på vad som är farligaste drogen (Ja, då hamnar alkohol i topp), tittar ju mer på hur drogen mer populativt har dragit ner oss människor.)
    Ingen närmre ingående studie hur psykiskt sköra hanterar hasch tillexempel.
    Man tittar bara på biverkningar, med sjukdomar och nedgånghet o s v som då alkohol ger.
    Jag kan ju tänka mig att haschmissbrukare i mycket större utsträckning kommer in i psykotiska tillstång och att psykoser kan vara en direkt orsak till att man brukat hasch,
    men då ser man inte den psykiska åkomman som lika farlig som alla följdsjukdomar som alkohol kan ge.
    Men jag är inne på djupt vatten. Jag ska inte diskutera det här med droger så mycket mer, för jag vet inte.

• Suck och suck

Absolut inte. Det finns ingen  kan påstå att örten inte har några skadliga biverkningar! (om man inte är hyfsat insatt)
    Däremot finns det en del människor som inte tror på kriminalisering av drogen. Och genom den diskussionen så har folk fått för sig att det inte finns biverkningar. Hur kan man bara förtränga det faktumet? Det är för mig obegripligt.

• Suck och suck
    passa nu skrev 2011-08-24 12:31:45 följande:
    Det är farligt att leva.

Men såklart få man sätta "örten" i perspektiv med andra berusningsmedel, då är ju det rena hälsokällan om vi nu jämför med tobak/alkohol.
    Men även utan jämförelse så är skadeverkningarna mycket begränsande.
    Och biverkningen som är är just att man blir hög, men det försvinner liksom efter par timmar.
    Haschpykos, är det något som lockar dig? Eller tappa minnet? Folk vittnar ju att de blivit totalt psykiskt ansatta av drogerna. De har blivit helt körda.
    Jag begriper inte att man vill ta kemiska substanser för att påverka sitt psyke. Det är väl bättre om man kan vara stark nog i sig själv? Eller? Att alkohol är en tillåten drog är ingen som helst ursäkt, att ha fler tillåtna droger. Varför ska vi ha den utvecklingen att "folk stoppar i sig" för att de inte orkar med sig själva, i samhället?
  • Suck och suck

Dokumentären Alexander Ritchey igår. Dog av en överdos av kombinationen alkohol, hasch och tabletter. Hur kan folk vara så dumma så de inte inser att de ökar toleransen genom att ta in fler och fler droger. De flesta haschbrukare brukar öka sin tolerans att prova på fler droger sen. Och slutar de med alkohol för att de håller på med sitt hasch. Nej.

• Suck och suck

Fattar inte att det är så viktigt att hålla fast i sina droger? Som görs här i tråden. Har ni inget annat att syssla med? GÅR det verkligen inte att vara avslappnad och ha roligt utan droger.
    OCH nej, Det är inte ett dugg bra att vara beroende av alkohol heller. Som folk kontrar med "folk dricker ju alkohol, och hasch är inte farligare än det" (om det nu skulle vara så att hasch är mindre farligt än alkohol vilket inte jag tror. Jag tror folk blir dumma i huvet av att röka på. Och inte desto mindre måste man ju vara rökare (Finns inget mer korkat än nikotinister) för att kunna bruka hasch.
    Så visst. På alla droger då! Det är väl lika bra om ni inte klarar av att fixa livet ändå.
    Men uppdatera er hälsa här på FL om tjugo år. Ni kommer inte vara pigga då. Garanterar.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)