Inlägg från: Skogsflickan |Visa alla inlägg
  • Skogsflickan

Planerat snitt är fusk!

Sandlådan kanske?

Jag snittades för att jag VÄGRADE föda vaginalt =) Alla är INTE gjorda för det (min läkares ord) och ingen kunde tvinga mig heller(chefsöverläkarens ord), så summa summarum så är jag bekvämlighetssnittad ;) Blir det fler barn så är jag LOVAD av chefsöverläkaren att det blir snitt då med ;) det du!

Hade alla kunnat föda vaginalt hade inte akuta/katastrofsnitt funnits och detsamma med ammning, hade alla kunnat hade det inte funnits modersmjölksersättning...

Mer kejsarsnitt åt folket! Kejsarsnitt is the shit!

Pöss på dig butter!

• Skogsflickan
    tiiiny skrev 2011-01-02 20:59:52 följande:
    Hur kan en kvinna inte vara gjord för att föda barn?
    Trams och påhitt!
    U
    Ja jag förstår att du är opåläst...Men fråga vilken kompetent läkare som helst som arbetar inom gynekologi/förlossning så kommer du lilla vän att få lite fakta om att alla är INTE gjorda för vaginalförlossning..men alla kvinnor är kanske stöpta i samma form enligt dig? Men som sagt du behöver inte oroa dig om mig, jag kommer ALDRIG föda vaginalt utan jag föder med snitt..Bekvämt,lätt,smärtfritt(för mig),snabbt och bara toppen!
  • Skogsflickan
    Vissla skrev 2011-01-02 23:12:34 följande:
    Japp det är jätte fuskit med planerade snitt, riktigt orättvist när en läkare 5veckor innan BF bestämmer sig för att snitta istället för att göra det naturliga ord som "det är farligt för dig att föda naturligt" gör inte direkt att man känner sig mer kvinlig och som en stolt mamma.
    Så jag är jätte feg o dum som gjorde som farbror docktorn sa istället för att bebis nr 1 riskera mit liv bebiis nr 2 riskera hennes liv och bebis nummer 3 mitt liv igen.. fyyyyy mig
    Inte kunde jag amma utan amningsnapp heller ett till fusk, kanske skulle låtiit ungarna svälta istället så att ingen kan gnälla över att jag fuskar
    Nej!Fyyyy vilken dålig mor du är!Amningsnapp o sånt fusk! Jag då? Jag gav ersättning...Fanns ingen mjölk (men snart kommer väl vissa ljushuvuden på fl o påstå att det beror på att man är snittad...Bullshit! Känner många snittade som har litervis med mjölk) men aja jag är väl bekväm av mig eller taskig mor..
  • Skogsflickan
    Queenie70 skrev 2011-01-03 18:07:18 följande:
    Lite upplysning på kvällskvisten...

Varje minut dygnet runt, året runt så dör en kvinna av komplikationer i samband med graviditet och förlossning.  I utvecklingsländerna är det, den vanligaste dödsorsaken bland unga kvinnor. Så nog finns det många som inte är gjorda för att föda barn....jeeeezzzeee....Människors okunskap alltså...
    Tummen upp! Jag undrar dock om nu TS och denna människa är sååå pålästa och verkar vara smartare än alla docenter/läkare/forskare så kan dom gärna förklara för mig VARFÖR det finns akuta snitt och katastrofsnitt om ALLA kvinnors kroppar är gjorda för vaginala förlossningar..Ska bli intressant att läsa deras "forskning"..Vi kan ju annars skita i alla snitt, för ALLA kan ju föda vaginalt sen att ett par miljoner kvinnor eller barn dör på kuppen?Ja skitsamma då! Bara de och andra som TROR samma  får som dom tycker..
  • Skogsflickan
    loijsen skrev 2011-01-03 23:07:15 följande:
    Stör inte mig men stör mig då de som gått igenom snitt vill jämställa det med vaginal förlossning.. Men jag tror nog de får sitt "roliga" dagarna efter ett snitt uscha:( Hade aldrig valt ett snitt framför vaginal förlossning. Inte när man tänker på dagarna efter iallafall..
    Jag jämställer INTE mitt planerade bekvämlighetssnitt(som vissa vill kalla det) med en vaginal och kommer aldrig göra det.. Men alla mår inte pyton efter. Jag var uppe o rantade runt i sjukhuskorridorerna kl. 0730 dagen efter snittet med babysängen och mådde toppen. Ville åka hem dagen efter men fick inte utan var tvungen att vara kvar 48timmar...På söndag tjatade jag hål i skallen på dom så överläkaren kom o skrev ut mig. På tisdagen var vi ute o storhandlade..Jag snittades på fredagen.
  • Skogsflickan

*tror att ts och hennes bittra medsystrar lever på stenåldern*..Men ska bli spännande att läsa deras forskningssiffror om VARFÖR det förekommer akutsnitt/katastrofsnitt om nu ALLA kvinnor är gjorda för att föda vaginalt..Men verkar som att ts bara skrev denna tråd för att provocera och sen dra till sig svansen av feghet..

Konstigt att inga män till kvinnor som gjort snitt klagar..Borde väl vara dom som ska ha en åsikt för det är ju trots dom som satt på sin fru för att hon ska bli gravid...Min man t.ex har inte yppat sig om mitt bekvämlighetssnitt utan han är såpass påläst att han fattar att det är MIN kropp=MITT val..Han är lika stolt och glad över vår son oavsett vilket hål han kom ur

• Skogsflickan
    Yohanna1985 skrev 2011-01-08 00:42:52 följande:
    Instämmer till fullo.
    Samma sak med min man. Det sa han den här graviditeten också, att det är min kropp och det jag bestämmer mig för stöttar han mig i, vi får ju våran bebis i vilket fall som helst.
Svar på tråden Planerat snitt är fusk!